Inte så bra på att köra bil

Igår skulle vi till Beijer och kolla lister men innan vi hann parkera så mötte vi Rosen och stannade och pratade med honom genom bilen... När jag skulle köra och parkera bilen hade jag glömt bort hur jag hade ställt mig. 
La i växeln och gasade på...
Inga problem till en början men helt plötsligt small det till under bilen och jag satt fast.
Då hade jag glömt att jag ställt mig mot en 30 cm hög betongmur och eftersom vår bil är så hög i fram + att det är en jeep så gick det utan problem att köra upp på den men när framhjulen åkte ner så fastande jag...
Jag kände mig så dum och skämdes så mycket för att gå ur bilen, detta hände alltså utanför Beijer där det åker väldigt mycket byggjobbare och så var det utanför fönstret till alla kontor...
Vi kom inte loss så tillslut kom det en gaffeltruck från Beijer och lyfte bort bilen. Inget på bilen gick sönder som tur var och det kändes riktigt skönt att vi tagit bort Flustret stripen.


Nu har vi slipat, satt upp väven och målat med våtrumsfärg två gånger i badrummet. Det tar som sagt tid men det är kul att ha gjort det själv
Våtrumsmattan ska läggas i morgonkväll och då kan vi börja montera upp hyllor mm.
Vi hade Katrine här hela söndagen
 och det var verkligen en stor hjälp och vi skulle inte hunnit så mycket om hon inte var här.



Nu har vi börjat flytta ut möbler till vårt kryp in, köket är nerpackat och vi har sparat det nödvändiga. Vi har rensat garderoberna och idag ska vi packa ner badrummet.
Har hittat en bäddsoffa på Blocket som vi ska hämta i morgon kväll i Stockholm.

Julius har fått sin andra tand?! Nu skulle jag vilja stoppa tiden en stund för det går så fort. Nu när vi håller på att fixa så mycket oxå så känns det inte som man är med honom så mycket. 
Mamma och Linus mamma hjälper oss väldigt mycket nu och det är vi väldigt tacksamma för, vi skulle inte hinna annars men jag tycker det är lite jobbigt att kunna ge honom den den tiden jag vill eller vi vill ska jag kanske säga.
Vi får lite små stunder här och var, som igår satt Linus på honom den peruken vi hade på  inspelningen vi hade på oss.


Tillbaks till jobbet


Kommentarer
Postat av: Eva

Gullig han var! Och pappa blev väldigt road ser det ut som... :-) Förstår din vånda att köra fast med bilen på ett sånt ställe, hua, men vad gör det om 100 år?? Ni är så duktiga, hoppas ni får det lite lugnare snart. Kram

2009-08-25 @ 11:08:55
Postat av: Anna

2009-08-25 @ 22:36:06
Postat av: Anna

Jobbigt de där med bilen, men jag måste erkänna att jag skrattade när jag såg bilden..hihi skönt att du fick hjälp att få loss bilen iaf!



Jo de e ju så att hon har de bra när jag gått men de e ändå jobbigt å inte alls kul att ha en gråtandes Tindra som minnesbild hela dagen men de känns å går bättre å bättre=)



De där med att sova hela nätterna e ju guld värt som småbarnsförälder å jag har haft turen att få 2 barn som sover bra men tindra sov de 2 första månaderna hela natten sen började hon vakna en gång per natt fram till 9 månader då hon började sova hela nätter. Men Hugo har vaknat 1 - 2 gånger per natt fram tills 2 veckor sen då han sover hela, supernajs. Men de man kan göra e väll att se till att han e lite mättare då han somnar i form av ersättning eller kanske gröt? Vi ger Hugo ersättning till kvällen ibland å då sover han som en stock=)



Många kramar!

2009-08-25 @ 22:44:42
URL: http://mammaotindra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0