Julius har fått en tand!!!!

Julius har fått en tand!!!! Vi har misstänkt ett tag att det kanske var på G eftersom han tuggade på allt och dregglade en del men vi tyckte det var för tidigt. Och alla man pratade med sa att det var för tidigt.. Men nu sticker den upp och är sylvass. Han har bara bitit i mitt finger och tack och lov inte i bröstet... Men det kommer förmodligen.

Namnfesten kanske ni undrar hur den var? Nej just det alla var ju där. haha 
Tack så otroligt mycket för en fantastisk fest och alla fina presenter Julius fick.
Festen blev precis så bra och personlig vi hoppades på att den skulle bli.
Ni som inte hann skriva på spegeln är hjärtligt välkomna hem till oss och skriva på den när ni vill. Dröj inte så länge bara för vi ska sätta plexiglas på den eftersom vi inte kommer kunna putsa den.



Har tittat på filmen som filmades på cermonin... Klaras dikt var verkligen fin och jag hoppas få den nerskriven. Min sång var inte så bra som jag hoppades men det får duga, jag gjorde det iallafall. 
Linus tal... Helt fantastiskt, jag var glad att jag hade hört det innan annars hade jag stått och gråtit där framme på scenen, nu fick jag lite tårar i ögat. Så avslutade Emilia med en helt fantastisk verison av Man in the Mirror. Skulle vilja ha den inspelad... kan man fixa det tror ni?


En present från Gympatjejerna.
Julius åkte hem med Farmor, Farfar och kusinerna och allt gick väldigt bra. Jag drack inte så vi åkte och hämtade honom vid 1-tiden och han vaknade inte av att bar in och ur honom i sängen!!! Han var väldigt trött för natten innan var nog hans jobbigaste natt någonsin.

Hade varit och vägt och mätt honom dagen innan och han hade inte gått upp lika mycket som han borde så Eva tyckte vi skulle ge honom lite gröt på kvällen eftersom han är ett sånt aktivt barn.
Han älskade verkligen gröt och jag lassade in massor... Det var en som fick väldigt ont i magen ocg vaknade en gång i timmen. Klantigt av mig.
Nu får han mindre på kvällen och nu funkar det mycket bättre och han sover längre.


Huset då...
Vi har tapetserat för första gången i våra liv... Gick det bra? Hm, de kom upp men vägen dit var ganska lång, svajig, svordommar och skratt.
Vi är inte de som kollar om vi har allt vi behöver innan. Dumt jag vet. Vi hade missat rollen till limmet, den lilla detaljen.
När jag kom hem igen så kom vi på att vi inte hade något tapetbord, Äh vi kör på golvet, oj då vi kanske skulle ha sopat golvet innan?!!
Men mätte du rätt här, oj jag tog nog 2 istället för 2,15. haha 
Såhär höll det få men vi fick upp det, det tog tid men vi lär oss, vi lär oss.
Ikväll har Marcus och Linus gjort klart alla rummen...2 närmare bestämt. I morgon ska vi måla med en skitfärg först för att Tapeten vi använt suger åt sig så mycket. + att vi ska börja spackla med våtrummsspackel. Känns som att det är väldigt viktigt att det blir bra.



Kommentarer
Postat av: tove

gud vad söt han är ! :D

2009-08-22 @ 15:28:02
URL: http://absolutaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0