Rummen tar form

Igår jobbades det en liten stund i våra nya rum under garaget men jag var inte in och tittade... I morse börjades det igen och när jag skulle ut och bjuda på kaffe så var det nästan helt färdigt!!! En ny vägg var uppsatt så vi hade ett badrum! och ett nytt golv var lagt i "vardagsrummet".
Nu ska vi bara måla om och skaffa oss ett trinettkök med en kolfilterfläkt så är det klart för att flytta in.

Här är det inte riktigt färdigt men jag ska ta nya bilder sen när väggarna är klara...


Igår gjorde vi en veckoplanering för renoveringen och det känns riktigt kul att vi står i startgroparna och att vi äntligen ska få fint här hemma. Vi har bott som jag vet inte vad sen vattenläckanaå det ska bli så skönt att få ett ordentlig dusch där man slipper trycka rumpan mot kabinrutan när man ska raka benen eller ta upp något från golvet. haha.  Linus slippa böja sin under duschstrålen och stå som en spackad sill.
Men vad mycket det är att göra. Vi kommer att få ha ganska mycket barnvakt så inte Linus får göra allt slit själv. Som tur är har Marcus (Julius gudfar) hjälpt oss en massa nu när vi kastat skräp och röjt en massa i trädgården.

Här kämpar Linus och Marcus och de har rivit altanen...

I morse var vi till Eldabutiken för att prata om hur vi ska göra våra spisar och när de ska komma in i byggskedet. Hur vi ska ha spisarna mm. I det stora hela vet vi hur vi vill ha den men det är de här sista detaljerna som måste spikas, Nu ska vi få hjälp att rita utespisen så att Eldakillarna kan räkna på det... blir väl en hundring, känns som allt kostar en hundring. Fy fan, allt är dyrt 

Efter det så gick gick jag till Upsala färg och pratade om spackel... Vi hade tänkt att göra spacklingen själva i de nya rummen, Vi har ju aldrig gjort det förr och tänkte att det vore det bästa stället att börja försöka själva...


Åt lunch men Linn på Ikea och gick runt där ett tag. Linn hade inte sett det nya Ikea, jag handlade lite burkar och en väckarklocka

Var till Babyland och kollade bilbarnstolar till Julius. Om han fortsätter växa så här så får vi snart byta ut den till storleken större och det finns ju en del att välja bland...
Fastnade för en men nu kommer jag inte i håg vad den hette men nu ska jag kolla lite på blocket och se om det finns någon biligare än en ny.

Hämtade upp Frida så åkte vi hem hit och käkade och snackade skit. Frida hade inte sett huset så det var kul att hon fick se det innan vi fräschar upp det. Vi hade det riktigt trevligt och vi träffas alldeles för sällan får styra upp fler träffar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0