IKEA

I onsdags var jag så där opimistisk, jag-ska-göra-allt-själv, trots att jag har en envis unge....
.
Jag skulle plocka ihop köket på Ikea, själv, med Julius.
När jag tänker på det i efterhand...
Vad tänkte jag med!!!!!
.
Jo jag tänkte. Det är inte så mycket och det kommer ju gå på en timme så jag hinner lätt äta mat där och hinna till träningen i god tid kl 17...
Men vad fel jag hade.
.
Satt ifs väldigt lugnt i restaurangen och åt köttbullar men gav inte Julius mat för det var lite tidigt. För vi SKULLE ju hinna äta innan träningen...
.
Gick ner i ta-själv-lagret med min orderlista, det var då jag gsåg att det var en del att plocka. Att jag inte ens kollade det innan. grrr
När jag tog första grejen, som var ett högskåp, tungt som tusan, började Julius skrika och ville inte alls sitta i vagnen. Då tog jag med honom och satte honom på golvet medan plockade varje gren... Men han bara skrek och jag blev svettigare och svettigare och mer och mer irriterad på honom och på mig att jag jämt ska vara så optimistisk.
.
Det var första gången... jag fick hatkänslor... för Julius... Usch vad hemskt det känns satt skriva det nu men dte var verkligen så. JAg satte honom i en korridor och jag fortsatte plocka.
Då blev han nöjd och kröp fram och tillbaka där och pillade på kartongerna.
TVÅ TIMMAR SENARE och tre vagnar med grejer, Julius vagn skjutandes framför mig och med Julius på armen gick vi till kassorna. Jag var gråtfärdig för nu var började träningen.
Julius hade inte fått någon mat...
.
De började skannna in allt, det stämde inte, de skannade in en gång till.
Det blev ännu mer fel.  Då stängde de kassorna även fast jag stod där och sa, "Det är nog bästa att ni går till en annan kassa för det här kommer ta tid. De suckade och stönade... Jag blev ännu mer stressan
De fick återigen skanna in allt med det stämde fortfarande inte med plocklistan så de fick kolla allt och jämföra om jag fått med allt.
En timma senare kunde jag gå till transport kassan...
.
ALl personal var verkligen trevliga, jag kände inte en enda gång att de tyckte jag var jobbig utan de bjöd på dricka och pepparkaka medan de kontrollerade det.
Nu var iallfall Julle på sitt bästa humör och jag ångrade att jag hade haft såna känslor för honom två timmar innan.
.
Sen stressade jag till träningen, det var deras sista träning innan tävlingen och jag kom 1,5 timme försent.
Tryckte i Julius bananer, mandariner och äpple.
När vi väl kom hem så fick han en stor flaska välling och somnade som en stock.
.
Här är luckorna vi ska ha i köket
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/kitchen/tools/kitchen_rooms_ideas

Kommentarer
Postat av: Anna

Å Tessan jag kan verkligen förstå hur du kände dig! Du klarde det iallafall å Julle var ju glad i slutändan:) Stor kram!

2009-12-07 @ 13:08:55
URL: http://mammaotindra.blogg.se/
Postat av: Eva

Åh, jag blir svettig bara jag läser det. Bra jobbat! Kram

2009-12-07 @ 15:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0