Fixerad!

Vaknade kl 6 i morse och hade inte behövt gå upp en enda gång under natten!!!! Kommer inte ihåg när det hände sist. Men kunde inte somna om sen eftersom jag skulle upp kl 7 så  det kändes onödigt. Gosade med Sigge istället. Han har blivit så mycket lugnare nu när det blivit lugnt på mössfronten.
Satte mig, eller försökte sitta ner och äta frukost men jag hade alldeles för ont i magen. Det gick verkligen inte att sitta ner. Det kändes som att det var knivar som högg mig i nedre delen av magen. Vad kunde det vara, bebisen som låg och tryckte på någon nerv? Behövde jag gå på toa eller var det förvärkar? 
Ja jag vet inte för jag har inte varit i den här situationen förr.

Skulle vara hos barnmorskan kl 8 och L skulle följa med idag. På vägen så mötte vi mösskillen. (han som skulle lägga ut råttgift på vinden) Så det var bara och vända och släppa in honom.
Kom alltså försent till MVC.

Väl där tog vi stick i fingret, alla blodvärden var perfekt och jag hade gått upp ett kilo!!! Så nu är jag uppe i 7 kg. Hon sa att jag måste ha gått ner i övrigt för det var ju inte en liten mage jag hade. Haha
Men jag tror nog att jag mest har tappat muskler och blivit slapp, har ju inte rört på mig på hela graviditeten. Det är något jag får ta tag i efter förlossningen.

Blodtrycket var som det skulle och magen hade vuxit 2 cm sen sist och det var bra. Hjärtljudet var lite lägre än vanligt men ingen fara, hon puttade på honom... eller henne så tickade det upp till det normala.
Så hade barnet  FIXERATS!!! Hjälp, då känns det nära. Även fast det inte är ett tecken på att det ska komma inom en vecka men det är på riktigt nu. Förmodligen är det därför det gör lite ont att sitta för bebisen ligger och trycker på...
Ja det är väl bara att vila och vänta.


L får inte åka Vasaloppet!!! Tycker så synd om honom. De hade sagt på Idrottsskadecentrum att den enda som skulle köra ett vasalopp med den skadan är Gunde och då med en stav. Så han sålde sitt startnummer till en kille igår.
Men vi har bestämt att vi ska åka upp till Sälen iallafall, vi har ju betalat för stugan och jag hade sett fram mot att sitta i backen och dricka varm choklad och äta en och annan våffla.


Var och såg Benjamin Buttons Otroliga Liv med Robin igår. Det var en väldigt fin film, kanske lite väl lång när man är i 9:e månaden och sitter i mitten på raden. Jag var kissnödig bara efter en timme, då var det bara att sitta där i 2 till och hålla sig.
Som sagt, en fin film men kanske inte en film för en 15 åring. men  han sa att han tyckte den var bra.
De hade sminkat Brad Pitt otroligt bra som gammal gubbe och jag grät så klart. Se värd tycker jag. Hade kanske förväntat mig att det skulle hända mer i filmen men man ville verkligen följa hans konstiga liv. 




Idag ska jag ta tag i bullbaket eftersom jag inte hade några ägg hemma igår.
Nu är det skidskytte



Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej igen!

Angående spikmattan som du undrade kan jag bara säga: Japp, den hjälper! Blir en stickande och värmande känsla i ryggen (om det nu e ryggen man ligger på, vi använder den även på låren, på pannan och låren) det ökar verkligen blodcirkulationen vilket är bra för att få muskler att slappna av.

Mamma provlåg den häromveckan och hon beställde en dagen efter, och hon har riktiga ryggproblem och kände skillnad redan efter en dag.

Det gäller att kunna slappna av bara, ligga i sängen med täcke över sig...och sen bara...somna in. (ja, vi brukar somna på den)

Så jag kan bara rekomendera den!



Hoppas att allt e bra och att du får ut "saken" du har i magen snart så du slipper ha ont.

kram

2009-02-19 @ 11:30:56
URL: http://www.metrobloggen.se/stefanlarsson
Postat av: Stefan

Hoppsan...råkade skriva låren två gånger i förra inlägget...menade fotsulorna...förvirrad ;)

kram igen

2009-02-19 @ 11:32:49
URL: http://www.metrobloggen.se/stefanlarsson
Postat av: linn

Men du, snart kommer den.. Tjohoo! Jag vill också se Benjamin Button men jag och långa filmer funkar inte så bra ihop... Jag blir ju så trött.



Stackars Limpan.. Vad har hänt? Och menar de på Idrottsskadecentrum att Linus inte är lika hård som Gunde?? Oj oj oj, det där ska dom få sota för.



Tack för att du skriver en blogg så jag kan få vara med lite. saknar..



puss puss

2009-02-19 @ 21:24:39
Postat av: Katarina

Tess! Synd att L inte kan åka? Vad är det som hänt? Med deras fina förberedelser o allt...

Kul att du skriver blogg, då kan man följa dig då vi inte ses så mkt:)



Pussar

2009-02-20 @ 08:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0