När vet man?

När vet  man att det är dags?
Jag har förstått att det ska göra riktigt ont och att vattnet kanske går. Men det känns som att värkarna kommer smygande?
Jag kanske bara har fått för mig att det är så. För om det är så att de kommer smygande så  kanske man vänjer sig med förvärkarna som kommer lite då och då.

I fredags hade jag fler sammandragningar än tidigare, hade förvärkar under hela dagen. Jag tror att det var förvärkar, en molande mensvärk, är det förvärkar? Men som jag har förstått så kan man ha det i flera veckor innan det verkligen är dags men att det närmar sig.
På lördagen var det lugnare men då hade jag så ont i fogarna så jag blev en riktigt lugn dag för min del. L lagade mat och vi hade melodifestivalkväll.
Igår söndag så var det som vanligt igen var på friståendeträningen och tränade tjejerna. Det var nog min sista träning med dem innan bebisen kommer.
Det blir för tungt att stå där i 5 timmar och jag är helt förstörd dagen efter.
Kommer köra redskapen den här veckan sen får det var slut på det oxå. Kommer verkligen att sakna gympan och speciellt tjejerna.  Men jag kommer ju tillbaka.

Idag blir det till att inte göra så mycket eftersom jag har jätteont i fogarna. Jag hoppas verkligen inte att jag går över för ska jag känna mig så här otymplig och orörlig i minst två veckor till kommer jag att gå under.
Men jag ska kanske inte klaga för jag har känt så här i en vecka och det finns andra som har så här jobbigt i hela graviditeten. 

Jag hoppas och jag antar att man känner när det väl är dags.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Du märker när det e dax på riktigt ;)

Som du själv skriver.. molande värk kan man ha i veckor.. det är kroppens sätt att träna upp sig inför förlossningen.

Men jag ska hålla tummarna för dig att du slipper gå över tiden, för de var inte roligt.. till slut räknade man minuterna.. å när dem började planera in ett datum för att sätta igång mig om jag inte fött då höll jag på att bryta ihop s

(Men sen var jag hemma i dryga 2 månader innan BF oxå så jag var ju redan less långt innan på att bara vara hemma å ha ont)

Lycka till!

2009-02-23 @ 10:43:26
URL: http://daxberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0