Första lediga veckan

Jaha, blogga, trodde jag aldrig att jag skulle göra. Känns som att det är meingslöst och slöseri med tid, vem sjutton kommer att läsa min blogg? Jag är ju inte intressant och har inget roligt att berätta och just nu lever man inte det roliga livet man levde för ca 4 år sedan då man verkligen hade skvaller från mitt festliv i Uppsala.

Var för börjar jag då?
Jo, för att jag ska ha någonting att göra på dagarna. Ska ha mitt första barn i mitten av mars och har blivit sjukskriven från jobbet och har lite panik över hur jag ska få mina dagar att gå.
Fick då förslaget av Emilia att börja blogga och jag gör ett försök.

I fredags var jag sjuk och fick åka upp till förlossningen för att kolla så att jag inte hade någon havandeskapsförgiftning, men allt var okej men de tyckte inte att jag skulle jobba på förskolsan längre eftersom jag inte kunde ta det lugnt. Grät hela helgen för jag vet hur jag kan bli när jag bara går hemma. Fastnar framför tvn hela dagar och blir seg och sur och har ångest för att man inte får något vettigt gjort. Jag ville verkligen jobba mina sista två veckor, nu blev det ett sånt snabbt slut.
Jag är nog mest rädd för att mista det sociala jag har i livet. Det blir så ensamt att gå hemma ensam och vänta på att L ska komma hem.

Men nu har jag verkligen satt upp mål med mina dagar. Inte stora men så att jag kommer hemifrån varje dag. Kan låta fjantigt med det är ett måste för att jag ska klara av det här innan bebisen kommer.
Idag skulle jag ner på stan för att hämta de sista Mary Kay produkterna som inte fanns på partyt igår. Var upp och hälsade på på l kontor och satt med och snackade en stund.

Var som sagt på Mary Kay party hos mamma igår och gick in med inställningen att jag inte skulle ha något... Kom hem med ett helt set för massa pengar. Men jag måste ju säga att min hud aldrig varit så len och den ser verkligen frisk ut. Var ju bara tvungen att köpa...
Det är ju bra att jag inte jobbar för annars så skulle jag inte hinna med alla moment som ska göras varje morgon och kväll. Där dödar jag 5 minuter.

Nu ska jag fortsätta göra mina sysslor (låter som en hemmafru) innan jag med gott samvete kan sätta mig vid datorn igen.
Kommer lite bilder sen
Vi ses

Här är mina Mary Kay grejer. Ser fram mot varje kväll och morgon då jag ska pyssla om mina ansikte. Måste fortfarande ha instruktionspapperet för att komma ihåg alla moment. men jag blir fin.

Kommentarer
Postat av: eMiLiA

KUL lillan! BILDER BILDER BILDER!! du va duktig. puss

2009-01-30 @ 14:39:24
URL: http://emstil.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Jättekul med blogg, ska bli spännande att läsa. Tänk när det blir dags för förlossning och du har använt alla Mary Kay-produkterna kommer ditt ansikte vara lika lent som bebisens rumpa(!)

Puss

2009-01-30 @ 16:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0