Dalarna

Det blev en regnig helg uppe i Dalarna... 
Men som tur var så besökte vi ett outlet på lördageftermiddagen direkt när vi kom upp. Kändes lite stressig vi kom upp vid 15 och hela stället skulle stänga 17 men vi hann köpa på oss lite kläder. Det bästa köpet på det här stället visade sig vara en regnjacka. 
Tänk vad man kollar efter kläder beroende på vad det är för väder ute. Det var regnigt och kallt och allt jag tittade på... till en början var regnkläder, koftor och gummistövlar. haha 
Hade det varit varmt och soligt så hade man bara kollat på linnen, kjolar och klänningar.
Fick med mig från Lager 157, en regnjacka, en superskön klänning med fickor och en luva och en tröja/klänning med en tjej på. Billigt, allt gick på 500:-

Här är hans nya pyjamas


Sen hittade vi en jättefinbutik som hette Calimero. De sålde Villervalla-kläder till 40% och till den butiken kom vi 5 min innan stägning så vi hann inte handla annat än två mössor och en pyjamas till Julius och en sak vi ska ha på väggen i sovrummet. (den får ni se när sovrummet är klart)
De hade även inredningsgrejer som passar vår stil vi vill ha i köket så dit ska vi åka tillbaka när det är dags. De hade även en webbutik men där sålde de inte Villervalla kläderna. Har inte varit inne och kikat där än.

http://familje-ebutiken.jetshop.se/

Vi bodde uppe i Bjursås i Linns stuga, Jättemysig liten stuga med utedass och en brunn man fick hämta vatten i. (då kom min regnjacka till pass.





Åt en god grillmiddag och snackade skit innan vi hoppade i säng. Vi skulle upp rätt tidigt för att åka upp till Vansbro.

Även tävlingsdagen var regnig och som tur var hade jag varit och köpt ett nytt regnskydd till vagnen eftersom jag tappat bort det första jag hade. Och det blev mycket gående fram och tillbaka längs älven eller ån eller vad det nu var... Julius sov mest hela dagen och det var kanske lika bra det eftersom det var så blött och jag hade inga regnkläder till honom + att jag inte skulle ha orkat konka på honom på armen.


Linus var nog ganska nervös inför loppet men han klarade det galant och Simmade in på 1.15. Det är en kvart bättre än vad han trodde han skulle simma på. Jag var riktigt stolt över honom men jag missade hans målgång... Jag tror han blev väldigt besviken på att vi inte stod där och tog emot honom.
Jag hade tänkt att hinna se honom på ett annat ställe innan målet och där satt mamma och pappa oxå. Men efter ett tag så förstod vi att han redan simmat förbi. 
Så jag tog vagnen och småsprang (så gott det gick) till målet och då hade han redan kommit upp och gått och duschat...

Nu är hans klassiker äntligen igång. Han har ju haft sån otur med sina starter  men nu finns det ingen återvändo. 
Nästa grej är Lidingöloppet som är 3 mil löpning och jag tror att det är sista helgen i september.

Sen åkte vi trötta hem till Uppsala för att först hämta Sigge och sen stupa i sängen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0