En händelserik helg.

Ja då har man fått varit ute och druckit lite drinkar... Eller det blev inte så många drinkar för jag kände efter den första att om jag fortsätter att dricka drinkar kommer det inte att sluta väl. haha Det var väldigt länge sen så kroppen behövde inte så mycket.
Jag och Katrine vid plock för att ta en drink innan maten, det blev en fantastisk Hallon mojjito.
Vi babblade så mycket så vi kom försent till Lingon där vi skulle käka. Hann träffa Micke (lillebror) en snabbis innan han åkte hem för han hade jobbat lunch och hade suttit och väntat på oss för att säga hej.
Fantastisk mat!!!! Vi åt båda två Lammfilé med en brännvinsost fylld kroppkaka med rödvinsås. Åh det vattnas så i munnen när jag tänker på den. Måste dit snart igen.
På Lingon satt vi och pratade till 23, väldigt trevligt. Jag fick prova den nya "innedrinken" rosé med fanta, väldigt gott och fräscht.
Sen gick vi tillbaka till Plock och då hade mina bröst börjat göra ganska ont... Hade glömt bort att jag inte skulle amma på ett tag. 
Frida var påväg ner så jag ringde henne för att fråga om hon kunde ta med sig en bröstpump ner på stan. haha
Så när hon kom ner så fick jag snabbt springa in på toa och pumpa ut lite.
Då var vi redo att gå ner till Flustret, jag hade inte sett Balkongen och jaghar hört så bra om den. Det var riktigt mysigt och där var vi till kl 2, sen tog jag taxi hem.
Jätterolig kväll och väldigt trevligt sällskap. Det tråkiga var att jag glömde kameran så det finns inga bilder... men hade en bild på mig och Frida i telefonen.


Var väldigt trött under lördagen för det blev inte så mycket sömn, Julius vaknade kl 8 och var hungrig så det var bara att gå upp att fixa det.
kl 10 kom mina morbröder, Lasse och Kai och hjälpte oss med att montera ner den öppna spisen. Så nu är det väldigt tomt. Nu ska vi lägga ut den med på Blocket... 
De andra sakerna vi la ut på blocket, Lekstuga, Bastuagregatet, Bokhyllan och Torkskåpet är sålt!!! Blocket är bra... Så nu hoppas vi på att vi får spisen såld oxå.

Mamma hade kalas i lördags. Väldigt god mat och alla var där så det var kul. Det verkar som att alla släktingar kommer att komma på namnfesten oxå. Vi skickade ut inbjudan förra veckan och 52 har redan tackat ja och sista OSA är den 9:e Augusti. Så det kommer nog bli en rolig fest.

Idag har vi varit på Auktion i Österbybruk... Hittade direkt en kökspall som jag verkligen ville ha. 

En suddig mobilbild...

Sen hittade jag riktigt gamla mjölkkannor som jag ville buda på. Linus hittade oxå lite saker han ville ha.
När auktionen började så tog den sån tid... Efter två timmar var det dags för mina kannor, hade bestämt mig att följa med till 150... Det var fler som ville ha den... 300:-gick den för
Linus fick sitt fat, för 40:-
Sen tog det ännu längre tid... 
Linus fick ett gäng spadar och verktyg för 70:-
En fin hylla vi förmodligen ska ha i vårt nya kök för 50:- Lite uppläggningsfat för 30:-
 En hylla till Stefan.
Efter 5 timmar så insåg vi att min pall skulle vara den sista grejen de skulle ropa upp... och då var det 2 timmar till + att jag hade hört en tjej att hon skulle ha pallen till varje pris, hon struntade i hur mycket den skulle kosta. Så jag fick ge upp ned. Så jag fick inte någonting av det jag ville ha...

Väl hemma så tog vi en promenad och hälsade på Pippi och Carina en stund.

Nu måste jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0