En helt vanlig tisdag

Vi har fått vårt bygglov!!!! Äntligen. Vi hade ju fått ett "muntligt" besked om att det inte borde vara några problem men man vet ju aldrig.
Så vi har planerat så mycket och gjort upp en tidsplan, beställt grejer pratat med alla hantverkare, så var det den där lilla lilla detaljen...Bygglovet. Det var som en sten som släppte när vi fick den men samtidigt läskigt för nu är det på riktigt.
Vi börjar verkligen i augusti  och vi kommer äntligen att få ett fint hus. 
Vi får bjuda ut så många som möjligt under sommaren för att kunna visa skillnaden. Det är kul att jag bloggar för då kan jag visa här hur det går.


Det fösta vi ska göra är ju att flytta ur huset... Sen kommer rivningen. Alla golv ska rivas ner till grunden (eftersom vi har plintgrund så blir det till marken) riva ner väggarna och flytta några väggar.
Men nu gäller det att rensa ur vind, garage och förråd så vi får plats med våra grejer medans vi flyttar in i grannens hus.

Idag har vi varit hos Björn och Linn, Linus har hjälpt dem med att bygga ett staket till grisen och fåren som kommer nästa vecka. Vi ska oxå få ha en gris där och vi ska döp honom till NöffNöff. haha Fantasirikt.
Jag och Julius låg inne i huset och kollade på filmen om The Jacksons eftersom det regnade så mycket ute.

Nu ska jag och Linus ha en Michael Jackson kväll och kolla på minneskonserten, vi har köpt chips , dip och Trocadero.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0