Hundvakt

Puh, nu kom solen och värmen tillbaka och jag tog på mig alldeles för mycket kläder när jag åkte ut till Björklinge. Jag är Hundvakt till mammas och pappas Labrador KIm idag. Mamma och pappa har åkt till Åland över dagen.
Vi har precis varit på en lång promenad ikädd långbrallor, långtröja och ulkltofflor. Svettades en aning.

Igår var mamma hemma hos oss igen och passade Julle medans vi plockade ihop matrummet + gick igenom fönster-offerter och byggekonomi.
Vi flyttade ut matbordet i vardagsrummet och ställde den där öppna spisen stog och det blev riktigt mysigt och hemtrevligt. Man tänker inte så mycket på Plyfa(?)väggen bakom.
Nästa röj är kök och badrum. Där tänkte vi ta bort allt som vi kan klara oss utan fram till jul. (då vi hoppas kan flytta in igen)
Sen har det blivit klart att vi kan flytta in i grannhuset den 1 september. Jag vet inte om jag berättat det men tanten som har huset bakopm oss anvnder det som sommarhus. Så vi frågade henne om vi kunde få hyra huset i några månader, och det va ringa problem alls och vi fick absolut inte betala något förrutom el och vatten. Snällt tycker jag.
Det känns som allt börjar lösa sig och vi sätter verkligen igång snart. Kul kul

Ikväll ska vi hämta hem grisarna...
Vet inte om jag berättat det heller men vi ska skaffa grisar. haha
Några kompisar i utanför Uppsala har fått för sig att skaffa grisar och får så då bestämde vi oss för att köpa en gris vi med.
Den ska heta NöffNöff. haha
Så Linus har hjälpt till att bygga en svinstia och staket. Så vi ska åka dit i kväll och häla på... Ni får bilder i morgon om nätet är igång.

Nu ska jag lägga mig och vila en stund med Julius

en av mammas bilder, första badet i Långsjön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0