Rörlig Unge

Ja egentligen ska jag inte vara så förvånad att jag har fått ett otroligt rörligt barn eftersom jag själv var det. Han har ju lärt sig att vända sig och det går så himla snabbt så man får tänka på vart man lägger honom. 
Idag missade jag det och han rullade ner från soffan! Jag bara ser i ögonvrån att han rullar ut över kanten, har inte en chans att hinna dit. SOm tur var så hamnade han på rumpan först sen ramlade han åt sidan och hann vända sig på något konstigt sätt så han slog inte i huvudet. Men han blev rädd och blev så ledsen.. Och jag blev rädd, det bara isade i kroppen Som tur var så höll jag lugnet och kunde trösta honom.

Men samtidigt är det ju roligt att han är rörlig för det händer väldigt mycket nu.
Jag la honom på golvet här om dagen. Han vände sig till magen, jag satte mig och skrev lite i papper, nästa gång jag tittade upp så var han i andra änden av rummet. Då hade han skjutit sig dit baklänges.
Han kan även sitta en liten stund med stöd.


Han vill sällan sitta still i knä och vill gärna stå upp och gunga. Det är väldigt kul men man har ju inte orken att hålla på att underhålla hela tiden. Så det är tur att vi är två.
Förmodligen är det här helt normalt och det är inte ett underbarn vi har men det har gått så snabbt den sista tiden

Nu när han är så rörlig så har jag bestämt mig för att bli lite rörligare igen. Har verkligen inte gjort någonting sen jag blev gravid... och det är över ett år sedan.
Jag har ju gått ut och gått lite med vagnen men det kan jag inte kalla motion för jag har inte hållit så högt tempo. Jag har ett 10 kort simning på Nautilus som jag köpte i vintras för att jag skulle simma när jag blev så stor. (använde det inte) 
Så jag började simma idag! Simmade 1km och det kändes som att jag skulle kunna simma mer,men jag måste ju ha något att slå på torsdag. hehe Så jag använder upp det kortet sen köper jag ett riktigt träningskort där på Nautilus.
Jag tänkte börja med att simma och köra lite Pilates tills jag tränat upp mig lite för det känns mest skonsamt mot kroppen.
Och promenader så klart.

. Jaghar precis fått en fantastisk god kntarellsmörgås och nu är jag så trött så jag och Julius ska gå och lägga oss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nog låter det som att han är lite tidig, ta sig fram (fast baklänges) redan, så gammal är han ju faktiskt inte. Ett litet underbarn har ni. Kram

2009-07-21 @ 00:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0