Äntligen sol!!!

Vaknade i morse och såg att solen sken. Studsade, nej det var lite överdrivet, men det var lättare att gå upp. Gick upp till garaget och hämtade vårt nya bord med stolar vi köpte på Indiska, min nya favvoaffär, och ställde de utanför dörren i solen. Hämtade frukosten och satte mig där och läste tidningen. Julius i babysittern under ett paraply. Riktigt skönt och äntligen sol.


Sen fick vi bråttom iväg till Öppna förskolan där det var sommarfest. Det sjöngs och dansades och vi fick massa glass. Julius låg på golvet och jollrade. Han fick ju ingen glass så jag tog lite extra hehe.

Gick tll Grodan och hälsade på mina jobbarkompisar och barnen såklart men de flesta sov. Kia var brun som en bajskorv, hon hade varit i Bulgarien och de hade haft bättre väder än vad vi haft.  Sen tog jag en promenad med Lisa på vägen hem. Trevligt och jag gillar henne så mycket får se till att vi hittar på lite mera saker tillsammans och inte bara träffas på jobbet.

Snabbt besök hemma, hade ju så klart glömt nycken men Linus hade lagt den på ett säkert ställe som tur var. Sen åkte jag till gummiverkstaden för att byta vinterdäcken... ja jag vet att det är VÄLDIGT sent men sån är jag.
Sen kom Linus och hämtade mig så åkte vi ut till Tuna för att träffa en gubbe som bygger hus. Han kanske ska bgga stommen på utbyggnaden så den är färdig att bara ställa upp när det är dags. 
En bra gubbe för han förklarade bra så tom vi förstod. haha Men som vanligt så fick vi fler uppgifter att ta tag i. Jäklar vad mycket att tänka på när man ska bygga om ett hus... Men det blir nog bra tillslut...hoppas jag.

Målade ju om kontoret i helgen. Gjorde inget underjobb eftersom det ska rivas om två månader så jag  målade direkt på tapeten och det blev inte så jättebra men rummet blev bra mycket mysigare. På bilden så är det inte riktigt klart ska upp saker på väggarna och lite gardiner tänkte jag.




Eftersom det har regnat i två veckor så har vi inte klippt gräsmattan på väldigt väldigt länge så det var dags i ag. Vår gräsmatta hade förvandlats till en äng.
Linus kämpade i 2 timmar och jag gick och fixade småpill men det blev sån skillnad.






Nu är det bara disken kvar... Gud vad jag längtar till vi får en diskmaskin!!!
Godnatt











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0