Babysim

Idag har jag anmält Julius till babysim!!!! Det är inte star förrän i augusti men jag tänkte att jag för en gång skull ska vara ute i tid.  Sen är bara frågan vem som ska gå med av mig och Linus. Båda vill men jag tror att det bar är en förälder som får följa med... Linus tyckte jag var lite egoistisk i frågan. Men tänker jag efter kanske det är bättre om Linus går med för tänk om jag blir en mesmamma och tycker det är jobbigt att doppa honom under ytan . haha. Vi får prata om det... Om vi är på Fyrishov så kanske jag kan passa på att simma lite och så får jag lite egentid. Ja vi får se.

Jag har även anmält oss till sångleken på kyrkan till hösten. Det har jag hört ska bara så kul för barnen och man behåller samma grupp upp till skolan börjar. I grupperna är det bara tre månaders skillnad på barnen så blir anpassat till deras ålder, känns bra tycker jag. Ska bara få med mig de andra mammorna i föräldrargruppen.

Idag har jag varit hos tandläkaren... Inga hål!!!!! nu har jag inte haft några hål på massa år men jag har ångest varje gång jag ska dit. När jag var liten och upp i tonåren så hade jag alltid hål i mina tänder och det var inte bara ett utan minst 4 st varje gång.
Jag tyckte det var så jobbigt att gå till tandläkaren så när man skulle börja betala var jag inte där på 8 år!!! Förstå den ångesten att gå dit först gången på så länge och veta att senast jag var där lagade jag sju hål. Vad billigt det skulle bli. Då hade jag två lagningar som lossnat sen har jag inte haft några hål. skönt.
Nu ska jag tillbaka på torsdag och putsa och ta bort tandsten för första gången... Gör det ont?

Ikväll ska vi ut till Björklinge för att hälsa på mormor och morfar. Jag har verkligen börjat prata om dem som mormor och morfar nu inte mamma och pappa. Konstigt. Jag har ju alltid kallat dem mamma och pappa men de ha helt plötsligt fått en annan uppgift.
 Världens bästa mormor och morfar!!!


skickar med länken på den lilla artikeln om mina gympatjejer.
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=333-AV_ID=918409,00.html?


Sigge trivs verkligen i den här årstiden. Man ser honom inte så ofta men när han kommer in så är han så kelig och mysig.Han har fått fästing medel men han får alltid några i veckan. Fy vad de är äckliga!!! Varför finns fästingar, känns som de inte har någon funktion utan bara sprida sjukdomar. Så han får inte vara i vårt sovrum längre. Här hittade han en ny favoritplats.





Kommentarer
Postat av: Frida E

Hejsan! Tänkte bara svara på frågan om det gör ont att ta bort tandsten, jag få nämligen göra det varje gång jag är hos tandläkaren. Det beror på vad de använder för metod och vilken tandläkare du har, om de råkar slipa på tandköttet gör det ont annars känns det knappt. Det känns bara annorlunda efteråt, som om de har slipat bort tänderna en aning :P

2009-06-09 @ 14:34:17
Postat av: Jenny

Tänkte bara ge min syn på babysim... vi går båda två och det tycker jag är det optimala då vissa övningar e svåra att genomföra ensam, och man kan inte träna lika mycket när man måste invänta läraren för att man måste vara två i momentet.

Nu kanske det e skillnad från ställe till ställe, men här får man gå två om man vill.

Sen kan det vara bra att veta att babysim inte en engångskurs a 8 ggr som jag trodde i början s.. vi går nu vår 5:e kurs och Loke e bara 16 månader... men oj så givande det är och så mycket han lärt sig jämnfört med andra i samma ålder + att det strålar av glädje om honom när man närmar sig simhallen då han älskar det!

Lycka till!

2009-06-09 @ 17:00:40
URL: http://www.daxberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0