På tåget till Ystad

Puh, det var svettigt tills man satt på plats på tåget.
Det  var så otroligt många människor som skulle på tåget och alla ville på först, så jag stod kvar och väntade eftersom det kändes bäst så... När jag väl kom på tåget med vagnen så fanns det såklart ingen plats att ställa vagnen eftersom alla hade ställt sina väskor där. Var även tvungen att fälla ihop den och jag som verkligen att packat allt i påsar och ställt under vagnen... Inte så smart kanske men då vet jag det till nästa gång. 

Medans Julius låg i vagnen sprang jag till min plats med väskor och påsar och när jag kom tillbaka så hade det bildats en lång kö av folk som ville förbi. Ut med vagnen igen så de skulle komma förbi. Så tog jag Julius och gick till min plats, kunde ju inte lägga honom själv så lämpade över honom till en tjej som satt där. Trodde att hon kanske var runt 25 men det visade sig att hov var 15!!! haha, bra koll. Tillbaka till vagnen, ut med alla väskor som stod där, samtidigt som jag hör Julius tokförbannad ihop med vagnen och in med den i facket och på med väskorna sen snabbt till Julius som hade blivit riktigt arg och skrek som en stucken gris. Tjejen såg ganska stressad och besvärad ut.
Väl på plats var jag blöt av svett och Julius hungrig

det är väl lite konstigt när man bokar biljetter till sig själv och ett barn som är under 6 år att man inte får platserna bredvid varandra... Julius plats var bakom min! Men det löste sig tillslut på trasslig engelska för killen som hade platsen var tysk.
Nu ligger han och sover som bäst.

En sak till som är bra med internet ombord är att jag kan följa Söderlings semifinal live!!!
matchen börjar kl 13 och det vore så kul om han vann.

Småtjejerna berdvid mig (sofiaflickor) är 15-16 och det är sånt tjatter på dem hela tiden, inte jobbigt men jag sitter nästan här och är generad!!! Det är så mycket snack om killar och skit om andra tjejer. Herregud så tjejer är. Ja jag vet, var förmodligen så själv men de tänker inte på att det sitter 100 till i samma vagn.

Hur går det då för våra tjejer i helgen?
Första målet är att komma till finalen. Vi slutade 4 på u-cupen i höstas men de brukar vara stor skillnad på tävlingarna för alla lagen "toppar" dem just till USM. Vi kör med samma lag och jag tror vi kan ha chansen på medalj om vi står på våra varv.
Friståendet har de varit tävlingsklara med sen JSM så där har vi bar finslipat och verkligen jobbat på detaljer och svårigheterna. Målet där är topp tre.

Nu ska jag underhålla Julius lite...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0