Vår hektiska helg

Helgen som var var en hektisk helg för alla i familjen.

Linus har det fullt upp inför sommarpremiären den här helgen.  De bygger en balkong på övervåningen och förra veckan var det svårt att förstå att det skulle bli klart men när vi var där igår så är det nästan klart. Lite småfix bara... Som att jag ska dit idag och skruva ihop soffor. Jag tycker verkligen sånt är kul så det gör jag så gärna. Även om inte vädret kommer bli det bästa i helgen så tycker jag verkligen att ni ska ta er dit.

Jag och Julius har varit på SM i gymnastik fre-sön. Och som vanligt var det årets varmaste och soligaste dag!!! Varför är det ALLTID fint väder när det är gympatävlingar?!!!
Alltid så kul att träffa gamla trampolinare, tränare, truppare mm. Vi träffas bara en gång om året om det inte är så att de oxå är tränare och åker på samma tävlingar som våra gymnaster.
En gammal bekant som jag inte sett på 12 år är Raymond, min gamla AG tränare, var där och tittade. Han hade inte förändrats ett dugg, han såg precis likadan ut som när han stack från stan. Kul att träffa honom för jag har tänkt en del på honom och undrat hur han mår och det verkade vara bra.

Den uppgiften jag hade på SM var att vara kommentator tillsammans med Robert Andersson på Webben under trupptävlingarna. Under kvalet kunde jag bara var med och kommentera pool 1 eftersom vi skulle på bröllop vid 14. Så när jag satt och pratade fick Klara Vara barnvakt för första gången.
Vi hade tagit med hörlurarna och han var nyäten så det skulle nog gå bra. Men han gillar ju inte att ha hörlurarna på sig och han gillar inte att sitta still en längre tid så Klara fick inte sitta och njut av första delen av tävlingen. 
Sen var det fort iväg till bröllopet...

... som var i stadsparken.
Ett helt fantastiskt bröllop! Vi fick stå på kajen i stadsparken framför båten och allt började med att Sandra och Emilias sjöng och spelade fantastiskt fint.
Därefter kom Ankan och Elize ut på båten och vigseln satte igång. 

Det var så lagom och fint  och massor med folk stannade till och tittade. När vigseln var klar så så spelade Sandra och Emilia en sång till samtidigt som vi fick blåsa blåsbubblor. Fint!!!
Sen fick vi gå ombord och äta supergod buffé och trevlig underhållning av Maria och Anette (ni som varit mycket på BJ vet vilka jag pratar om) Vi satt ute för det var fruktansvärt varmt för Julius och där uppe fläktade det iallafall. Det blev lite gnälligt ett ta g med tillslut så somnade han.


Vi var ute och åkte med båten i ca 4 timmar och det blev en riktig partybåt och när vi åkte upp för ån så sjöng alla på båten och de som satt längs ån hängde på. 
Det blev lite mingel på Flustret innan vi gick till Bistron där festen fortsatte.

Julius höll sig vaken till 23 med att sova små kvartar hela dagen och var som en solstråle hela dagen (förutom en stund på båten) 
Jag vet inte hur vi kunnat få en sånt lugnt och snällt barn? Men just nu är det så kul för det funkar och ha med honom överallt för han trivs överallt, får passa på för det ändras säker snart.
När vi kom hem vid 23 så somnade han som en stock och vaknade inte förrän kl 8 dagen efter!!! Lyx.


Söndagens SM var seg + att det var träning med j-truppen efter. Jag var så trött och hade så ont i kroppen, hade burit så mycket på Julius under helgen var anledningen... Trodde jag. Men det visade sig på måndagen att jag fått min tredje halsflus!!!!!!
Fick jättehög feber, låg med 39,5 hela måndagen. Fick inte ner den med Alvedon så mamma fick komma hit en stund och ta hand om Julius innan Linus kunde komma hem. Fruktansvärt jobbigt.
Så nu har jag och Linus börjat om på en kur tillsammans för att vi inte ska smitta varandra igen. Vi får hålla tummarna.

Nu mår jag bättre och jag laddar för resan ner till Ystad i morgon. Jag och Julius åker tåg ner och tävlar USM med tjejerna.
Har internet på tåget så det kommer bli fler inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0