Förlossning på 76 timmar!!

Japp nu är han ute, en helt underbar varelse som kommer att heta Julius!!!


Ja det var inte en helt  lätt förlossning kan jag säga och allt slutade med ett snitt efter 76! timmars kämpande. Varav 8 av dem var krystvärkar.
Allt gick bra till slut men jag var verkligen helt slut.

Anledningen var att själva öppningsfasen tog riktigt lång tid och det är inte ovanligt för oss gamla avdankade gymnaster.
Värkarna började 04 på torsdag morgon, när vi åkte in till förlossningen kl 00 på natten hade jag öppnats hela 0 cm. VAr bara hem och sova. Lättre sagt än gjort med värkar var 10:e minut.
Stod ut fram till kl 18 sen ringde jag in och frågade om jag inte kunde få något som gjorde att jag kunde få sova hela natten, 
Skulle komma in till förlossningen till 23 för att hämta tabletter för att sen åka hem igen,men då hade jag fått för högt blodtryck och var tvungen att stanna kvar. Plus att på 44 timmar hade jag öppnats.... 1 cm. jihuuu.

Sov som en stock i till 03 och sen en omgång till fram till 06 och då var jag öppnad 2cm och hade då förhoppningar på att just lördagen var vår dag för att få barn... tji fick jag. Det stannade upp där... hela dagen och fram till kvällen, men den hände det saker vid 22...
Jag fick krystvärkar! Och var bara öppen 6cm... men till slut öppnades jag iallafall men då kom det en nedrans kant på livmodertappen som vägrade ge med sig. Och de sista 6 timmarna så sa banrmorskerna att vid nästa krystvärk skulle barnet komma. Tillslut så hade jag ingen ork kvar och jag bad dem att stoppa upp allt för jag hade verkligen ingen kraft kvar för då kom värkarna varannan minut.
De försökte stoppa upp och det blev lugnare men jag orkade inte ta hand om värkarna så jag låg bara och kved och var någon konstig dvala. Läskigt var det för jag hörde alla men kunde inte riktigt förstå någonting. 

Men det visade sig även att bebisen låg med näsan uppåt och det gjorde det ännu svårare för den att komma ut.
en läkare kom och bestämde att nu fick det var nog och jag blev uppskickad för ett akut snitt inom 45 min. Det var min räddning för jag hade verkligen inte klarat av att bli igångsatt igen.

Här är lite kort info om vad som hände. mer kommer men nu ska jag amma igen.

Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne Almlöf

Hej och Grattis!

Vilken tuff match du gått men tänk vilken fin liten Julius du/ni fått! Försök att vila när du kan och ta hand om dig! Passa på att njuta av honom, tiden går fort vill jag lova (ja menar Maddis var ju min bebis nyss....nu tar hon studenten!!!!).Stor kram Susanne

2009-03-26 @ 17:39:58
Postat av: Pernilla Nyberg

GRATTIS!!!

Vilken kämpe! Jag är imponerad! Vad skönt att allt gick bra till slut.

Och vad söt han är!

Kramar Pernilla

2009-03-26 @ 21:14:10
Postat av: Anna

GRATTIS! Va kul att han äntligen kommit ut! Vilken kämpig förlossning...fy måste varit jättejobbigt! Men LYCKA att han nu finns här! Supersöt! Grattis igen! Kram!

2009-03-26 @ 21:36:10
URL: http://mammaotindra.blogg.se/
Postat av: Lena

GRATTIS till er fina lilla Julius!

FÖrstår att du är helt utmattad efter en sån kämpig förlossning. (Hade en likadan med min första!)

Vila mycket nu och njut så mycket du kan av den här tiden!

Då kanske vi ser en liten gymnast/trampolinhoppare i C-hallen om några år?!

Kramar från Elena & Micke Petersson (UF)

2009-03-27 @ 09:02:47
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Eija

GRATTIS Tessan och Linus till er underbara Julius! Usch, vad ni har fått kämpa! Njut nu av all tid ni har. Tiden går så otroligt fort. Max flyttar hemifrån nu i helgen. Så nu har vi inga barn hemma.... Det går alldelens för fort. KRAM!! Eija och Lasse

2009-03-27 @ 16:22:20
Postat av: Eva

...gulp är det där vad man har att vänta?

Du är så stark! Ta hand om er!

Kram!

2009-03-28 @ 19:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0