Jag är här!

Jag har inte lagt ner!!!!
Jag har bara haft så mycket att göra och samtidigt inte haft någon lust att skriva.
Jag har inga nya bilder att lägga in eftersom den är stulen
Ska polisanmäla den men måste ha ett nummer som finns på garantin, det kluriga är att den ligger i kartongen till kameran och den kartongen ligger i en låda i garaget. Så jag ska åka ner någon kväll och plocka fram alla lådor för att hitta det.
Måste göra det snabbt för jag vill ju ha en kamera på Julius första jul.
Hörde idag på tv att det har varit hela 3 timmar sol i november, inte konstig att man känner sig dyster och inte har lust till någonting.
Men jag var på Julmarknaden i lördags, i regnet, men det var riktigt mysigt tycker jag. Som sagt, jag älskar julen. Det tråkiga är att jag inte får sätta upp julsaker och pynta någonting i år.
Men nästa år, då jäklar, då ska vi ha mysigt hemma i vårt nya hus.
Lite sommar
Huset går framåt och vi hoppas att den befintliga delen kommer att vara klar till jul. Ni ska få se bilder sen, Före och Efter.
Julius, har blivit en envis rackare och vill inte sitta ner en längre stund. Varken i barnstolen eller i vagnen. I vagnen så lutar han huvudet utanför och spänner sig i en båge så han nästan ramlar ut. Sätter man tillbaka honom i vagnen igen så blir han tokig så man får hålla en hand på honom och trycka ner honom i vagnen. Så nu måste vi fixa fällen så man kan sätta fast honom i selen.
Har gjort det ibland men han blir hysterisk.
Tar man upp honom då så tystnar han direkt. Då ångrar jag mig direkt att jag tagit upp honom för då måste man göra om allt igen.
Jag håller på att bli en sån mamma som jag inte vill bli och inte trodde jag skulle bli... En som går på allt gråtande.
Idag på babysimmet så skulle han simma själv!!!
Sara, fröken, höll i honom en meter från mig. Så skulle jag sträcka fram händerna till honom och då släppte hon honom så han dök ner under vattnet och kom fram till mina händer...
Och utan att få kallsup!!!
Så nu ska vi göra så några gånger och vill han släppa taget om mig och simma iväg så ska jag låta honom göra det!!!!
Läskigt.
Självklart så ska jag vara där om han vill grabba tag i mina händer men det är tydligen viktigt att vara konsekvent så han lär sig ta konsekvenserna av vad som händer när han sticker iväg.
Nu måste jag sova för i morgon ska vi på Musiklek i Kyrkan sen ska jag hem till Nadia och hälsa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0