Sävjabo

Jag har ju glömt att berätta att vi flyttat.
Vi bor just nu i Sävja i en radhuslänga med ett KÖK!!!! TVÅ Badrum och flera rum att kunna gå in i!!!!!
Himmelriket.
Ni fattar inte vad lite kan göra livet enklare.
Ett kylskåp inomhus.
Man kan ha kläderna i samma byggnad där man lever,
Ha en hall som inte ligger i köket.
Ha ett vardagsrum som inte är det samma som matrum, vardagsrum, kontor och sovrum.
Det var så här att när jag pratade på babycafét om hur vi skulle bo så sa en tjej som heter Sarah att hon och hennes familj skulle åka till USA från 1 okt till början av januari och vi fick gärna bo där om vi ville.
Skulle vara trevligt tyckte vi men det skulle bli så omständigt tyckte vi med att flytta en gång till så visste vi inte hur vi skulle göra med Sigge.
Men vi fick iallafall nyckeln till huset ifall vi bara ville komma en helg eller så.
Så blev Julius sjuk förra veckan och sov som en kratta och då är det verkligen svårt att gå undan så det inte ska påverka hela familjen. Plus att det började bli väldigt rått inne i rummen, de är ju inte gjorda för att bo i utan mer som förråd. Så vi var så trötta och irriterade på varandra  i onsdags så vi sa att vi skulle åka upp och sova en natt.
Då bestämde vi att vi inte flyttar ner till våra rum igen förrän Sarah med familj kommer hem.
Det återstår bara ett problem... Sigge.
Just nu är han hos min moster Eva i Gränby men det känns taskigt att ha honom inne så många månader och sen vet jag inte om de har större lust att ha honom kvar så länge heller.
Jag vet inte om han får vara här heller och jag tycker det känns fräckt att fråga om vi får ta in en katt när de själva inte har något djur.
Finns det ingen lösning så får vi ha honom hos någon som har honom inne och jag tror att det kommer gå bra det oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0