Bygget går vidare

Nu har det gått ett tag sen jag skrev och jag vet inte om jag orkar skriva allt som hänt. Nu lät det som om jag har varit med om massor i helgen men så är inte faller.
Idag håller jag på att fixa det sista i vår köksdel, jag har varit och köpt väggplattor på Ikea för att sätta upp bakom kranen, bredvid diskhon och bakom spisplattorna.
Gick väldigt smidigt och nu är det iallafall lite skydd för vatten och kladd från matlagning. 
Nu ska jag ta och packa upp de kartonger som är kvar för att köket ska fundera utan att behöva springa upp till garaget om det är något som fattas.
Linus har är iväg på Relationsbåten och kommer hem i kvällen och det skulle vara kul om allt är fixat tills dess. Jag ska även sätta upp köksluckor, oxå dem från Ikea, men jag fattar inte hur. Jag brukar aldrig ha problem att sätta ihop Ikea grejer med jag förstår verkligen inte instruktionsritningen... Ska klura lite till.
Eftersom Linus var borta i natt så sov jag ute hos mamma i Björklinge i natt. Hon grillade kött som jag slängde i mig innan ja åkte in till stan för att träna tjejerna.  
Det var en riktigt seg och tråkig träning. Tjejerna känns inte motiverade alls och jag ångrade att jag åkte dit för jag hade mycket hellre varit hemma med mamma och Julius än att vara där i 3,5 timme och vara arg. 
Det kan gå snabbt i svängarna hur man tycker det är på träningarna, senast i söndags så kände ja att det är så kul att träna tjejerna igen  och jag verkligen längtade till nästa träning. Så kommer nästa så är det bara skit och man undrar varför man lägger ner så mycket tid när man inte får någonting tillbaka.
Jag vet oxå att man måste ha dippar (jag tänker på tjejerna). Så i morgon, då ska jag vara den positiva och peppande tränaren för jag tycker ju att det är kul egentligen.
Så tjejer om ni läser det här. Nu kör vi så det ryker.
Mamma var med oss på babysimmet i går och jag tror hon tyckte det var riktigt kul och se vad vi gör. Julius var på sitt bästa simhumör och sprattlade som tusan i vattnet.
I helgen har vi jobbat med huset hela helgen. I lördags knackade vi hål i betongklumpar! Vi hade fått fel grejer med det gick att fixa på det här sättet. Det var ju fantastiskt väder så det gjorde ingenting att vi stor där och hamrade. 
Vi städade undan i garaget för att få plats med mer grejer och vi körde ut till Ortala på fredagen med soffan och sängen och passade på att njuta av ett stort hus och god mat en kväll.
Vi har även hunnit med att fika mer Klara och Christian, Jocke och Martina på Fågelsången. Vi skulle käka middag ihop  men vi hann inte med det eftersom vi jobbade så hårt. Åkte till G&G och gjorde lite puréer.
Just ja, Julius han han resa sig nu... Jag lämnade honom sittandes i soffan och gick på toa, när jag kom tillbaka så stod han så här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nästa gång du lämnar honom i soffan kanske han har ställt sig upp, gått ut ur huset, tagit bilen och åkt in till stan... hihi.. har sagt det förut: otrolig unge (och söt som godis!). Kram

2009-09-22 @ 16:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0