Så var det fredag igen

Jag hade som mål den här veckan att jag skulle skriva varje dag... inget mål som klarades av...
Inatt har jag eller vi sovit i en säng och inte vår bäddsoffa, vi har sovit i Linus föräldrars lägenhet. De är i Stockholm och tar hand om kusinerna för det har kommit en kusin, en liten flicka kom till världen i går med ett kejsarsnitt.
"Köket" blev väldigt bra, har inte tagit kort på det men ska göra det i helgen så jag kan lägga upp den här. Men jag kom på hur luckorna skulle sättas upp och det var väldigt smidigt. (Eller jag fick ett proffs att visa först)
Det här gjorde jag medan Linus slet som ett djur i huset, det skulle grävas en massa gropar och fick använda en lasermojäng för att få rätt djup. 
Han är ganska så stressad just nu, jobbar som tusan med Bandyn, sliter med väldigt tungt jobb med huset som att gräva groparna, fylla och tömma släpvagnen och bära tunga betongklumpar. Så ska han springa Lidingöloppet i morgon.
Så nu ska han inte göra ett dugg idag och bara käka pasta och försöka vila upp kroppen så gott det går. Jag och Julius sover ute i Björklinge i natt så han får sova ordentligt oxå. Jag ska klippa mig i morgon bitti så då kan jag bara åka in så tar mamma hand om Julle så länge. Sen hämtar jag honom och åker till Stockholm och hejar på.
Igår var vi i Storvreta och hälsade på Linda och ungarna. Linnea kom och mötte oss vid bussen för att få dra vagnen hem, hon har tydligen tjatat på att vi ska hämta henne i skolan med vagnen. Och det är väldigt viktigt att vi kommer in på skolgården för att hämta henne. Hon vill öva nu när hon ska få ett syskon i januari.
Men hon var ledig från skolan i går så vi bestämde att vi ska dit på torsdag oxå. Då åker vi dit tidigt och käkar lunch sen hämtar vi henne vid 13.30.
Man brukar ju säga att barn gör inte som man säger utan gör som man själv gör... Hur ska jag tolka det här?
Idag på eftermiddagen har jag blivit hembjuden på mellanmål hos en mamma från babycafét kl 14.30. Ska bli trevligt. 
Nu har jag fått skriva om det här tre gånger så nu slutara jag för idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0