Nu var det ett tag sen

Jag har verkligen inte haft tid att skriva något på ett tag.
Eller det kanske jag skulle ha haft men jag har prioriterat annat.
Nu sover Julius och vi ska ha en hemma dag så då kan jag passa på att skriva lite om vad som har hänt den senaste veckan... om jag kommer ihåg.
.
Astman...
Jag tycker inte att det har blivit så mycket bättre, eller han hostar mindre men det är fortfarande väldigt rossligt. Men Dr Kappas sa att det kunde ta några månader innan det släppte ordentligt.
Han tycker inte det är så farligt att ta medicinen längre. Han blir ju arg och skriker men det är ingen panik längre. Och det är skönt.
Han tar tuben och sätter den mot våra munnar och tom Sigge försöker han ge lite medicin. Han får hjälpa till att skaka och trycka så han tycker det är ganska spännande.
.
Han har lärt sig att säga HEJ.
Så nu går han och säger HEj till allt och alla. ÄR det barn eller djur så ändrar han tonläget och säger Heeeeej. Svårt att förklara men han försöker säga det lite gulligt.
Vi var till 4H i onsdags och tittade på djuren, så hade vi med oss lite matsäck. Getterna fått killingar samma vecka och de var fram till Julius hela tiden och då sa han hej säkert en 30 gånger. haha Roligt.
Här är en 5 dagar gammal Killing som var och slickade på Julius fingrar
Här hälsar han på kaninerna
Tupparna
.
Han verkligen älskar djur, förmodligen gör alla barn det men jag har inte sett det hos Julius förr.
Han har en bok med massa djur i och den får man läsa för honom 10 gånger om dagen. Fantasin börjar ta slut för det är ingen text utan en pekbok.
Djuren låter likadant varje gång men det är lite olika storys.
*
Har har sovit lite konstigt på sista tiden. Somnat sent, vaknat tidiggt och sovit 2 middagslurer så blri det samma sak nästa kväll.
Men igår trodde jag att jag fick ordning på det och han somnade själv i sin säng kl 20. men nu sover han igen. Så jag ska försöka hålla honom vaken hela eftermiddagen... Kommer nog inte att gå men annars om han ska sova en gång till i eftermiddag så kommer han bli för pigg på kvällen...
Vi får se hur det går.
*
På söndgag är det Uppsalaflickornas Våruppvisning och temat är 80-tal. Så jag har varit och handlat lite kläder och jag ska låna krustången av mamma.
Det ska bli kul med det blir en lång dag. 11-20!
Det är en uppvisning kl 13 och en 16 så kom och titta vet ja.
*
Nu måste jag sätta igång med städningen

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kl 13 kommer ja!!! Ska kika efter dej!!!

Kram

2010-04-16 @ 19:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0