Förskola-Dagis-Kojan

Julius har börjat sin inskolning...
*
Idag var vi där för första gången på riktigt...
9-10.30 var tiden.
*
Hur gick det då?
Bra tror jag.
Det kändes som en ganska normal inskolning.
Han gick runt och kollade läget, kom till mig en stund och gick iväg igen.
Men han var så trött vid 10 så vi gick lite tidigare.
Tillbaka i morgon samma tid...
Jag tror ju att han självklart ska klara av att vara där..
Men man har ju sina funderingar om hur han ska klara av vissa saker.
Jag märkte idag när de hade samling att han inte kunde sitta still... Kommer bli ett sånt barn som stör samlingarna.
Ligger inte still på skötbordet.... Personalen kommer att bli arga på honom varje gång, ( jag blir)
Vägrar ha haklapp...
Blir arg så fort han inte får som han vill...
Han kommer inte vilja ligga i vagnen och somna, han behöver ett hår eller öra...
Ja det finns massor av funderingar.
Jag hoppas verkligen att de kommer att tycka om honom och att han kommer att trivas med personalen.
Jag tycker det känns jättebra iallafall.
Jag hoppas oxå att han har en famn att krypa upp i om han vill och behöver det.
Nu är det sängdags och ladda för morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Eva E

Men är det inte så att alla grejer som de bråkar om hemma brukar gå som en dans på dagis? Så tycker jag att det varit med mina (om jag minns rätt, det var ju ett tag sen :-)

Kram

2010-08-12 @ 08:05:10
Postat av: mamsen

Det kommer att gå så bra så. Jag håller med Eva. Det brukar gå hur bra som helst när inte föräldrarna är med.Det vet ju du med. Och självklart kommer dom tycka om ert lilla charmtroll.

Puss mamsen

2010-08-12 @ 11:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0