Inskolningen forstätter

Linus hade inskolningen idag.
Så när de gick hemifrån så fick jag en stor kram och en puss, sen vinkade han när de kom ut och gjorde slängpussar.
Han var så glad.
Jag passade på att gå ut och gå och då ringde Linus och sa att han skulle säga hejdå och gå..
Så vi möttes upp.
Han hade varit jätteledsen.
Men han är ju det när någon av oss går hemifrån oxå.
Så jag hoppas bara att det är så.
En av fröknarna ringde efter en stund och berättade att allt gick bra och att han skulle äta och somna så skulle de ringa så fort han hade somnat.
.
Jag och Linus passade på att åka och äta lunch.
Vi satt och pratade om att det kändes konstigt att han var och skaffade sig en egen verklighet.
En verklighet där vi inte kommer vara delaktig i så mycket.
En verklighet där fröknarna kommer att lära känna honom på ett sätt som vi inte kommer att känna honom.
En verklighet där han kommer ha så många minnen som vi inte har varit med att skapa...
Känns väldigt skumt...
Men nyttigt.
.
Vi hämtade honom och han sov som en stock.
Jag åkte in på ett möte på Svettis
När jag kom hem så bakade vi bullar, eller det var nog mer jag som bakade men Julius hällde i...
.
Vi hade en snickare här som fixade fodret till det runda fönstret.
Så nu finns det ingen ursäkt till att inte måla klart.
.
På lördag så behöver vi lite hjälp.
Vi ska måla klart huset och plocka undan i trädgården inför gräsläggning.
Så kom gärna och hjälp till.
.
Idag kom även en granne ner till oss och bjöd in oss till en kräftskiva på lördag som de brukar ha varje år.
Men vi vet ju inte om vi hinner eftersom vi inte vet hur mycket hjälp vi får.
Men vi fick bestämma oss senare i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0