Säger Julius!!

Idag när vi var och hämtade Julius hos mamma så hade han lärt sig att säga Julius!!!
När man sa Julius så sa han efter.
Så nu har han lärt sig ytligare ett ord.
Ja vad är det nu han säger...
Mamma
Pappa
Där
hej
hejdå
Hjälp
Julius
Linus sa att han sa gröt i morse men det har jag inte hört än.
Han härmar ju mycket vi säger nu men det blir inte så mycket spontana ord mer än de jag skrev.
Inskolningen fortsatte okej förra veckan.
Han är väldigt ledsen när vi lämnar.
Men det är skönt att jag jobbat på förskola för jag vet att det går över...
Men visst känns det lite jobbigt.
Men de är så bra på förskolan och de ringer efter ett tag och berättar hur det går.
Det kommer de förmodligen inte göra jämt men just nu känns det bra.
Jag vet att vi varit så noga med på vår förskola att berätta för föräldrarna om barnens dag och inte bara säga att det varit bra.
Men nu förstår jag hur viktigt det är att få höra hur sitt barn har haft det... och inte bara att det har varit bra.
När jag har kommit dit för att hämta så har jag fått en ordentlig redogörelse och bilder de tagit under dagen på Julius. Och ofta är det bilder på en skrattande krullig kille
Det kommer förmodligen inte heller fortsätta men just nu så stillar det mitt behov iallafall.
När jag kommer och hämtar så säger han hej och fortsätter leka men efter en liten stund kommer han fram och ger mig en kram och vill fortsätta leka.
det är ju ett gott tecken.
Hela helgen har jag och Linus jobbat häcken av oss.
Vi hade barnvakt... Kändes lite jobbig nu när blivit lämnad hela veckan men vi var tvugna
Igår var han hos min moster och mina kusiner.
Han blev ledsen när Julius lämnade men sen hade han bara kul, de var till 4H och det är ju en favorit.
.
Så vi ville inte "lämna" bort honom även idag så mamma och pappa kom och hämtade honom.
Det var inga problem. Han vinkade och gav slängpussar.
.
Vi då, vad har vi gjort...
Jobbat jobbat och jobbat!!!
Snart så, snart är vi färdiga med målning av huset.
Det är så lite kvar nu, en liten knut kvar, det runda fönstret och vindskivan över.
Sen har jag tvättat garaget och ska börja måla det så fort jag är färdiga med huset.
.
Linus, han kämpar på som sjutton med trappan och staketet till trallen.
Igår så röjde han och min morbror hela trädgården på allt skit och sten mm.
Så nu hinner vi kanske bli klara till att grävmaskinisten.
Det blir till att jobba varje kväll...
.
I morgon börjar jag jobba i Svettis!
Ska bli kul...
Mer om det sen.
Godnatt.
Julius kan säga Julius :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0