Solo

Idag har varit en seg dag men vi har hunnit med en hel del iallafall.
Linus åkte iväg till Fjällen för att fiska så nu blir jag solokvist i några dagar.
Julius...
Har haft några bra dagar men idag var det tillbaka igen.
Jag tror att det är när han blir uttråkad här hemma.
Det funkar när vi åker iväg och gör någonting...
Eller så är det så att jag ägnar honom lite mer tid när vi är iväg.
Det blir lätt att man plockar en massa.
Men det måste man göra, jag kan lite leka med honom hela dagarna. Han måste ju lära sig att leka själv.
Det är han duktig på för det mesta men när han inte vill...
Det är då odjuret kommer fram.
Jag har försökt med det mesta.
Bli arg, prata med honom lugnt och ignorerat honom.
När jag ignorerar så slår, kastar, skriker han hårdare och högre tills han får uppmärksamheten.
Jag andas djupt och tar ny tag i morgon.
.
Vi hade kul idag oxå.
Vi tog en cykeltur till Vilan.
Julius har inte gillar att cykla utan försöker slita av sig hjälmen men idag gick det hur bra som helst.
Vi hittade en lekplats vi inte varit på någongång och där fanns en rolig rutschkana (stavas det så)
han fick inte åka den själv för den var hög och snurrig så såg den väldigt rolig ut så jag ville åka...
Jag räknade... Vi åkte den 23 gånger!!!!
Hittade på telefonen en självutlösare på kameran så jag fick ett åk på bild.
haha visst är det en skön bild!!!
.
Mamma och pappa har varit här på middag vi åt på altanen.
underbart.
Sen tänkte jag att jag skulle måla huset lite när Julle somnat.. men jag tog en soffkväll.
Knäpp som jag är så började jag kolla på CSI...
Får se om jag vågar sova idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0