Feber och ingen flytt

Ja det är ganska komiskt...
Vi flyttar inte i helgen heller...
I morse så var det dags att sprutisolera vinden. När de kom upp på vinden så visade det sig att snickarna glömt att göra en ganska så viktig grej så isoleringskillarna vägrade att isolera.
Snickarna fixar det på måndag så hoppas jag, eller vi, att det blir isolerat på tisadg.
Vi kommer därimot att sätta på värmen i morgon, och det måste man trappa upp försiktigt så det kanske är färdigt till på tisdag.
Vi kommer även att göra klart i skafferiet, packa upp kartonger och fixa och trixa så det inte blir så mycket att göra när vi väl flyttar in... När det nu blir...
Inatt har varit en sjukt jobbig natt.
Julius fick feber och vaknade varje 15:e minut!!!!
Vi hade ingen Alvedon hemma så det var bara att försöka få i honom vatten och få honom att sova. Som tur var så var vi själva här hemma så Linus gick in och sov i ett annat rum. Så det var bara jag som blev störd.
Så jag ska gå och lägga mig alldeles strax.
Han har fortsatt feber hela dagen så han har fått Alvedon + Mollipect(?) mot sin hemska hosta.
Han somnade tidigt men sover väldigt oroligt.
Stackarn och stackars mig. hehehe
Hoppas verkligen han mår bättre i morgon.
Om han mår bättre så åker han ut till mamma så tar hon hand om honom medan vi jobbar i huset. Så ska de på kalas hos en av mina morbröder.
Vi var även hos mamma och hälsade på en liten sväng idag.
Han var sitt piggaste jag och diskade med mamma och skrattade otroligt mycket.
Det är så mysigt med barnskratt och speciellt när det är sitt eget.
Men det finns ett klipp på Youtube meden liten kille som skrattar så otroligt mycket som jag kan kolla på hur många gånger som helst.
.
Idag har jag varit och köpt gardiner och sängkläder till sovrummet på Hemtex. De har börjat med vårens grejer och man blir så glad av att gå in där. Ljust och somrigt och jag skulle velat ha köpt med mig hela butiken hem.
Jag gör ofta samma misstag.
Jag köper alltid sånt här på våren...
Gissa vad det blir för färger?
Jo Grönt och lila...
Idag blev det inte lila med grönt
Här är sängkläderna
Men jag hittade ingen blir på gardinerna men jag får ta ett kort på dem istället när de kommer upp.
.
Nu måste jag sova så jag orkar gå upp kl 3 för att kolla på OS INVIGNINGEN!!!!
Äntligen, jag verkligen älskar allt som har med OS att göra. Undrar bara hur många sena direktsändningar jag orkar kolla på. Hockeyn ligger lite risigt till. Men man får offra sig de här två veckorna, jag kan ju sova på dagarna med Julius. Hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0