Utkast: Feb. 25, 2010

Vi har gjort lite allt möjligt i veckan och den har gått så otroligt fort.
.
Snart börjar jag jobba igen och det känns väldigt blandat.
Det känns inte riktigt som om jag har kunnat njuta så mycket av min föräldrarledighet pga renoveringen. Den har gått så otroligt fort och jag skulle verkligen kunna vara hemma längre.
Tänkt vad konstigt.
När jag blev sjukskriven i januari förra året så var jag gråtfärdig för jag kunde inte tänka mig att var hemma så länge. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna tycka om att bara gå hemma hela dagarna.
.
Men samtidigt ska det bli kul att jobba och jag tror att det är bra att jag ska tillbaka på 50% först och jag har fått ett riktigt bra schema.
Jag kommer att jobba måndag tisdag och onsdag ena veckan och andra veckan ska jag jobba onsdag torsdag fredag.
Nu vet jag ju inte än vilka barn jag ska ha, men det ska bli kul att få lära känna de nya barnen som kommit dit efter att jag försvann och sen att ha lite utbyte av de äldre barnen på ett sätt som man inte får av Julius... Än.
.
I tisdags så var vi på Öppna Förskolan och de har alltid något pyssel i pyselrummet. Det är mest till för de äldre barnen, men just i tisdags så var det maraccas som gjordes av en toarulle, flirtkulor och färg.
Inga satt där inne så då tänkte jag att Julle skulle få måla med målarfärg för första gången.
Han satt i 20 minuter väldigt koncentrerat med sin toarulle och pensel.
Sen satte fixade jag resten men han verkade verkligen gilla det.
-
Jag var här om dagen och köpte skor till Julius.
Han går så mycket när vi ör överallt så jag tänkte att ungen måste ha ett par skor.
Vi mätte fötterna, stl 21 hade han och vi köpte ett par springskor.
Haha Han såg helt miffo ut när han skulle börja gå i sina skor.
Han kunde helt enkelt inte gå i dem, fötterna fungerade inte som de skulle så vi har fått öva här hemma så snart så .
-
I tisdags så var vi hemma hos Linda med familj och hälsade på lilla Linus
Han har blivit 5 veckor och han var så liten.
Det är läskigt vad man glömmer, jag kommer inte ihåg att Julius varit så liten och jag mös med honom ett tag.
Julius gick fram och tog honom på magen och sa killikillikilli. haha
Han blev inte alls avundsjuk när jag höll honom men det var förmodligen för att han fick leka med Albin och Linnea
.
Nu i kväll så skulle jag till Barnenshus för de hade Babykväll och hade väldigt bra pris på en bilbarnstol jag kilat på. De hade sänkt priset 1000:- så jag tänkte slå till på en sån-
Det startade 19 och jag kom dit 18.55 och då var kön sjukt lång. Den gick förbi ingången till Apoteket och det kom bara mer och mer folk. Jag kan ju glömma den där stolen tänkte jag...
19.15 satt jag i bilen igen med en bilbarnstol i baksätet!!!
Det gick väldigt smidigt och de hade så bra priser på så mycket så jag satte skygglapparna på och, tog min stol och gick till kassan.
.
Har även köpt garndinstång på rea idag+ gröna gardiner till köket... i morgon ska fixas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0