Trettondagen

Brrr
Det är kallt. När jag vaknade i morse och skulle iväg och träna tjejerna så var det -22!!!!
Tog bilen dit för att jag tyckte det var för kallt att gå. Men det var jättesvårt att få parkering vid Fyrishov dels för att det är Storvreta-cup och den hade massor bestämt sig för att gå och bada idag.
Vi hade oxå tänkt göra det men när jag såg kön som ringlade sig nästan till bankomaten som finns i entrén.
Träningen gick ganska bra och de kämpade på men det har inte lärt sig att ta eget ansvar. Det kan göra mig så förbannad, jag har ingen lust att vara den arga tränaren hela tiden men de verkar inte förstå. Ibland känner jag att jag bara vill skita i allt och inte bry mig.
Kan man inte begära att 13-16-åringar som tränat gympa i hela deras liv att ta eget ansvar för att de måste ta tag i sina svagheter?
Det verkar inte så.
Men jag älskar verkligen att träna tjejerna och jag gillar varenda tjej men ibland så undrar jag varför jag går ner där på träningen när man bara får vara arg hela tiden.
Ja jag får hoppas på att det blir bättre på lördag.
Julius går mer och mer nu, det är fortfarande krypandet som går snabbast och används men det blir mer och mer gång. Iallafall mellan möbler och fram och tillbaka mellan mig och Linus.
Kul och han blir så stolt när han klarar gå en längre sträcka
När vi äter så har han ju suttit med en sked samtidigt men han har mest kladdat eller matat oss men idag så stoppade han skeden in i sin mun!!!
Det kladdas ju men nu verkar han förstått vad det är han ska göra.
Han har fått dille på mandariner!!!
Han kan äta hur många som helst och han lär inte få c-vitamin brist. hahah
Husbygget har kommit igång igen och när vi var ner i går så var köksskåpen på plats, inte luckorna men skåpen.
Badrummet är färdigkaklat och det flytspacklades i hallen.
hihi jag längtar så mycket.
Som det ser ut nu så kommer vi att kunna flytta in om tre veckor.
Håller tummarna!!!
I morgon jobbar Linus igen och jag och Julius ska till Sävja och hälsa på Vickan, marcus och Filip och äta mellis. Vi har inte sets på över två veckor så det är på tiden.
Sen ska jag träna på Friskis och Svettis för jag har nämligen köpt kort där.
De är så himla bra, på tisdagar och torsdagar mellan 10.30-14 kan man lämna sina barn till pensionärer som tar hand om dem medan man tränar.
När man lämnar sitt barn till en pensionär så får man ett nr och blir de problem så kommer de in på passet och visar upp siffran och då får man springa ut och hjälpa till.
I morgon ska jag träna kl 17 så dår är det inga som passar barnen så jag måste få tag i någon som kan ta hand om Julius just då.
Nu vaknar han... måste springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0