Nu har han...

...äntligen somnat och jag har fått lite tid över.
Det är svårt att få honom i säng i tid nu tycker jag men det är ganska mysigt att ha honom uppe en stund.
Vi är ute på landet och vi badar mest hela dagarna.
Idag var det så varm så vi var inne i ladan och lekte ett tag.
Han har börjat med något nytt... Han tar en i handen och drar med en dit han vill gå.
Så efter lunch så tyckte jag att vi skulle vara inne en stund men han tog mig i handen och gick ut i hallen. Tog upp skorna och satte sig ner och gav mig skorna och pekade på dörren...
Han ville ut.
Väl ute så drog han med mig till ladan igen, jag tror vi varit där och lekt tre gånger idag.
Det händer otroligt mycket med honom nu, inte så mycket med språket men han förstår väldigt mycket.
Man kan be honom att hämta saker, be honom att göra saker och han förstår.
Det är kul.
Han visar även väldigt tydligt vad det är han vill.
Blir väldigt frustrerad när inget går som det ska... Tror det är normalt. ;)
*
De ord han säger är.
Mamma
Bappa
Där
Tack
Nej
Na=napp
Sen har ahn något ord för igen. Det säger han varje gång vi läst klart en bok.
*
Det tycker han är kul oxå. Böcker, han vill läsa hela tiden och just nu är favoriterna
Petter och hans fyra getter
Gittan och fårskallarna
Gittan och älgbrorsorna
De är väldigt roliga med efter 15 gången på en dag så börjar det bli lite tjatigt.
*
Nu måste jag heja på Spanien...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0