Trädgårdsjobb

Idag har jag inte legat på latsidan!
Julius sov ute hos mamma och pappa i natt för att vi skulle sätta igång tidigt idag med allt vi skulle göra.
Jag skulle rensa vår slänt på ogräs och andra växter som växt lite fr mycket på bredden samtidigt som jag skulle flytta två pinoner, två rodedendron och massa akalejor.
Jag började med att rensa bort en rabatt vi inte ska ha längre, och där var det så mycket sten!
Jag höll på i två timmar med att bara plocka stenar från en rabatt som var 60 cm bred.
Helt galet.
Hela förmiddagen gick till att bara rensa ur.
Efter lunchen så började jag flytta växter.
Linus rensade sleepersena vid trappen på alla växter.
En bild från i våras
.
Så hålen efter växterna ska vi fylla med jord och grus så länge innan vi hittar på något fint till nästa vår.
.
Vi började med att flytta Rodedendrona, fy fan vad tungt, den ena var så stor så fyra stora killar fick lyfta den till den nya platsen.
Fin blev det.
Medan jag flyttade alla växter så tvättade Linus och Richard huset och i morgon ska vi börja måla!!!
Eller först och främst ska vi grunda den nya delan och kanske börja måla resten. Vi får se hur mycket vi hinner.
.
Vi ska nämligen iväg till mammas grillpartaj i morgon vid 17.
.
Nu ikväll så åkte vi inte till stan och kikade lite. Hälsade på Micke på Lingin och sen satte vi oss på Magnussons och drack en öl/vin/juice.
Väldigt trevligt.
Julius var så trött när vi åkte in så vi tog med oss välling och tänkte att han skulle somna i vagnen... men nej, han var vaken till kl 23 då vi åkte hem.
.
Nu ska jag bara skriva lite i min andra blogg...
Jag har inte berättat om den förr för jag skäms lite. Hehe
Jag har ju återigen börjat kämpa med min vikt och tänkte att om jag kanske bloggar om det så kanske jag skärper till mig...
Den är mest för mig själv där jag skriver vad jag äter varje dag,rör på mig och andra funderingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0