Hälsat på Kojan

Vi var och hälsade på Kojan i tisdags.
Den förskolan vi absolut vill ha plats på.
Vi kom dit och allt kändes så bra, trevlig personal, stor gård och lite barn i barngruppen.
Förr kände vi väl att vi inte ville ha ett föräldrarkoperativ för att vi kanske inte har tid. Men vi har verkligen tänkt om. Vi vill, vi vill, vi vill.
Tyvärr har de bara en plats till hösten så det ser väl inte så bra ut.
Men föreståndaren sa att vi skulle ringa Ellinor Bertze och ligga på och berätta att vi vill verkligen ha plats på Kojan och ingen annanstans.
Jag ringde direkt!
Jag har ju hört mycket om den här Ellinor från båda håll. Förskolepersonal och föräldrar.
Nu fick jag verkligen se föräldrar-Ellinor... Ingen trevlig människa, eller det kanske hon är men hon är störig.
Jag sa iallafall att vi varit där och hälsat på och att vi verkligen vill ha en plats på Kojan till hösten.
Då frågade hon vart vi bodde.
" Då hör ni inte till Nåntuna utan till Sävja III"
-Nej vi bor ju bara 800 meter från samhället sa jag då.
"Jag tror iallafall att ni hör till Sävja III men jag kan kolla upp om du verkligen vill."
-Ja tack för jag tror att vi hör till Nåntuna.
"Ja ni hörde visst till Nåntuna iallafall"
"Hur gammalt är ert barn?"
-09:a
" Ja ni kan ju glömma att få in er lilla PLUTT till hösten!"
"Det fattas 40 platser och det finns 07 och 08 som står i kön"
-Ja då får vi hålla tummarna då för jag behöver verkligen platsen.
" Ja ni får nog hitta en annan lösning för det finns inte en chans!"
-Jag håller iallafall tumarna.
"Om ni inte får plats hur tänker ni så göra?"
-Vi har finns ingenting att göra för vi båda börjar jobba så vi måste ha en plats
"Det finns ingen chans att en sån PLUTT (igen) placeras, så ni kommer att få placering på en annan förskola så får vi se vad ni gör med den."
-Jag hoppas iallfall att vi får platsen på Kojan.
"Ja det kan du ju göra"
Nu ska vi ligga på. Det måste väl vara bättre att få in en familj som verkligen ivill in på ett föräldrarkoperativ istället för något barn som har det som reservplats... Nu vet jag ju inte hur många som står i kön och vilka som har det som första alternativ.
Men vi vill ha platsen!!!!
Vi ska kontakta styrelsen och presentera oss, vet inte till vilken nytta men det kan ju inte skada iallafall.
Tjata mer på Ellinor men jag får nog skicka Linus istället för det behövs nog en som kan ryta i.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jaaa du stå på dej!!!

Det där Bertse måste ha ett tråkigt liv!!!!

Skönt att ni har blivit friska iallafall!!!

Puss på er!

2010-03-11 @ 09:54:30
Postat av: Mikaela

Men hur i helsifyr kan man få vara så otrevlig och opedagogisk i hennes yrke..det är ju så man blir rädd!!

stå på dig..kojan verkar vara en toppenförskola. håller tummarna för er.

kram kram

2010-03-11 @ 17:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0