B.U.S-ungar

Jag har ju skrivit em del här om mitt projekt men har kanske inte riktigt förklarat vad det är jag ska göra.
.
Jag ska starta ett aktivitetCenter för barn.
.
Det ska vara för 1-6 år och det ska vara inriktat alla idrott.
De ska få prova på så mycket som möjligt innan det är dags att välja och komma in i föreningslivet.
.
Det heter B.U.S-ungar och står för
Balans, Utveckling, Sport
.
1-2-åringarna ska vara där med sina föräldrar och där jobbar vi med balansen och grundlägganade motorik.
.
3-4-åringarna sär utvecklar vi motoriken och provar på mycket. Lek och fantasi tillammans med musik, rytmik och lekar.
Börjar använda lite bollar och andra redskap.
.
5-6-åringar Där ska vi prova på så många idrotter som möjligt och vi får besök av de olika föreningarna och presenterar just sin sport,
.
Sen ska jag prata med Lanstinget och få till ett samarbete och så jag kan ha kurser för överviktiga barn och då kommer det vara i åldrarna 6-12
.
Ska så småningom få igång simskola och babysim..
.
Vill ha vattengympa för gravida.
.
Ja det är mycket jag vill göra men jag startar med 3 och 4 åringar nu i oktober.
Sen 2011 ska jag ha alla åldrar på "idrottsdelen"
+ att jag ska ha en kurs för föräldrarlediga någon förmiddag.
Måste invänta skolans schema först.
Alla de här aktiviteterna kommer att vara på eftermiddagar och helger.
.
Hemsida är på G
.
men just nu har jag en grupp på FB. så gå in och Gilla den så kan ni få info där.
.
Alla de här aktiviteterna kommer att vara på eftermiddagar och helger.
.
Ett ganska trist inlägg men nu vet ni vad jag gör eller ger mig in i.
här är Julius i sin coola jacka.

Kommentarer
Postat av: Linda H

Vilken liten cooling!

Kram

2010-10-04 @ 19:05:01
Postat av: Anna

Vilken bra ide! Skulle vilja att både Tindra å Hugo fick vara med på de där! Synd att de e så långt bort! Jättebra namn oxå! Kul! Lycka till!

2010-10-04 @ 22:28:36
URL: http://mammaotindra.blogg.se/
Postat av: Eva E

Låter jättebra. Jag har bjudit in de som har barn och de som jobbar på förskola.

Kram

2010-10-05 @ 07:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0