Högbobruk

Vilken helg.
Jag är nog segare nu än när jag åkt.
Hur kan det vara så, när jag fått tagit hand om mig själv, haft roligt och sovit en hel natt.
.
Vi kom upp kl 11 till Högbobruks hotell och checkande in
Vi fick bo i en familjestuga med två rum och jag tog det rummet med en enkel säng för jag vet att min mamma och min moster snarkar en del. hehe
.
Jag hade fått en flaska Champagne av Linus föräldrar i födelsedagspresent. Den hade jag med mig och vi drack den inan vi skulle på vår första behandling.
Haha den här bilden tog lång tid att få till, det blev massor av skratt
.
Jag och mamma var först ut att få behandling och det var en ansiktskur...
Det var rengöring, ansiktsmask, massage av huvud, händer och fötter i 50 min.
Helt underbart
.
Sen var det Evas tur så då passade jag och mamma på att simma lite i poolen och sen satte vi oss i ångbastun en stund.
När Eva var klar så gick vi upp och hämtade eftermiddagsfikat, som vi trodde skulle vara scons med marmelad och ost.
När vi kom upp så var det bara massor av fikabröd.
Vi hade inte ätit någon lunch så det blev lite tokigt. Men gott var det.
När vi var där uppe bland vanligt klädda människor, vi i morgonrockar och tofflor, tappade jag en stor sked med grädde över mig, och en stor klick på golvet... Pinsamt
.
Sen hade vi tre timmar kvar till vi skulle få vår helkroppsmassage.
Då satt vi i sköna sängar och snackade strunt, skrattade och drack en cider.
Väldigt trevligt...
Massagen...
Underbart... Det var en avslappnande massage.
Jag gillar ju egentligen när de tar i lite, det ska nästan göra lite ont men det var inte en sån slags massage.
Det var en avslappnande och mjukgörande massage.
Jag somnade.
.
Sen var det bara duscha och gå ner till stugan en stund.
Då passade vi på att dricka upp vår champagne.
.
Sen...
Sen var det dags för middagen.
En 4-rätters middag som var helt fantastisk.
Om ni ska ut och käka så åk upp till Högbobruk!!!
Det tar en timme och det är värt det.
.
Dessertbordet... 20 olika desserter i små shotsglas.
Ostbordet... 7 olika ostar med fikon, granskottsmarmelad, rostade nötter och vaniljrussin
Brödet innan med 4 olika tillbehör, Olja med fikonbalamvinäger, aioli, örtcreme eller smör
Aptitretare... rimmad röding med skaldjurskompott
Förrätt... Pilgrimsmussa med sotad lax citroncreme
Varmrätt... Ren med potatis/messmörs puré med syltade kantareller. Björnkorv?! Sisådär var den
.
Men maten var så fantastiskt god!!!
.
Vi var så mätta när vi gick där ifrån så vi gick på en liten promenad.
Sen hoppade vi säng och somnade som stockar vid 10.
.
Vaknade 7 men jag hade fått sova hela natten!!! så skönt.
Åt stor frukost buffé sen tog vi en promenad på 4 km runt sjön innan vi åkte hem.
.
Tack Mamma och moster för ett fantastiskt dygn
Vi får göra om det här...
Men ni kanske vill åka till det där stället där man inte får prata med varandra...
Förstod piken

Kommentarer
Postat av: Moster

Nej, nu ska du inte vara sån...Du får följa med dit också om du vill! :-) Tack själv för en jättemysig tripp, den hade allt; Massage, god mat, vila, mycket skratt och prat och lite rörelse på det. Perfekt! Puss o kram

2010-09-19 @ 23:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0