Så arg

Julius kan bli så arg nu för tiden!
Så arg så jag blir rädd och börjar nästan gråta för jag vet inte vad jag ska göra.
När han blir så här arg så får man inte hjälpa honom, krama honom, prata med honom. Han vill inte ha napp eller lyssna på vad man säger.
Man måste vänta ut och sen blir han så ledsen och vill sitta i knät.
Det kan vara vad som helst som utbryter det här.
I natt var det för att han ville ha välling när han vaknade kl 5.
Dum som jag var så sa jag nej först för jag tyckte ändå att vi skulle upp om en timme och äta frukost.
Då blev han hysterisk och ville ha välling, när jag märkte vad det skulle bli av det här så frågade jag mig själv.
"Varför kan han inte få välling?!"
Jag säger då klart du ska få välling.
Linus går upp och fixar och då märker jag att kan kissar igenom blöjan och ska byta den...
Nästa utbrott. Jag får inte på honom en ny blöja. förrän Linus är klar, då får jag  byta ut den blöjan jag har till Up&go och det är Linus som ska sätta på den.
Sen somnar han gott och sover till 8.30.
Då är det dags att klä på sig...
Han ska ta av sig pyjamaströjan själv.
Det går inte så bra och han blir arg.
Jag försöker hjälpa till men får inte han blir bara ännu mer arg.
Jag försöker ge lite tips men då knuffar han ut mig ur rummet och stänger dörren. Då skriker han där inne tills han är färdig och kommer ut som en solstråle och tycker han är så duktig.
Och det är han ju och han får beröm för det.
Då är det lättare att prata med honom om att han inte få bli så arg utan berätta vad det är för fel och lyssna på vad vi säger.
Förmodligen går det inte in ett smack men någon gång måste det göra dte.
På eftermiddagen så blev det samma visa när vi var och handlade och skulle hoppa in i bilen... Han ville ha ballongen som låg i baksätet.
Jag sa att han skulle få den när vi satt fast honom i stolen.
Dumt!!!
Nästa utbrott, det slutatde med att vi satt i bilen i 30 min innan han gav upp.
Mitt i det här utbrottet så satte han sig bakom sin stol och tittade på mig med hat och skrek som en idiot rätt upp i ansiktet på mig...
Tillslut gjorde jag samma sak... Han blev så rädd men det bröt iallafall och kom och kramades med mig.
efter det här utbrottet så var han alldeles Svettig och satt helt slut i knät i 10 min innan jag fick honom att sätta sig i stolen så vi kunde åka hem...
object width="480" height="390">
Jag har ju pratat med andra föräldrar och de flesta säger att de har en sån här argperiod... men jag vet inte ja. Ska de verkligen vara så här arga?
Nu är det en ny dag...
Inatt sov han som en prins och det har inte varit några utbrott på morgonen...
Personalen på Kojan säger att de tror att han drömmer mardrömmar för han hade vaknat igår och varit arg och så var det ju i går natt oxå.
Just nu är man nästan rädd för att säga att vi ska göra saker för att det kan bli hur som helst.
Det där lät lite konstigt, rädd är kanske fel ord. Men man väljer sina tillfällen och man förbereder honom lite innan på vad som ska göras och hoppas på att det ska gå bra.
Fika med mormor och morfar i Karlssons backe
Åh att det ska vara så svårt.
Har jag misslyckats totalt som mamma? Nej kommer ni nog att säga nu.
Men,  Är jag för mesig som mamma? Förmodligen?
Kommer det att gå över eller är han ett argt barn?
Hur kan han bli det i stånt fall, varken jag eller Linus är speciellt arga av oss.
Ja, man kanske ska gå och prata med någon.
Eller är det här ett sånt tillfälle att när man är uppe i det som vi är nu så känns det helt hopplöst och  man tror inte att det ska gå över, men om en månad så tycker man att man är fjantig för att man nojjade sig så mycket.
Det visar väl sig...
Tålamodet får man träna nu iallafall

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter som min Joel. Dunkar han huvudet i väggen och slår sig själv med? Om inte börjar han nog snart. Men var lugn. Du vet ju hur lugn och harmonisk Joel har blivit ;) Joel gick aldrig att trösta när han var arg. Han fick lugna ner sig på sitt rum, sen kunde han tröstas. Annars får man avleda. Inte alltid så lätt men jag har alltid haft en Elias som alltid varit fantastisk på att avleda sin lillebror. Du kan få låna honom!

2011-04-20 @ 13:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0