Magsjuka

kl 14 i onsdags så ringde de från Förskolan...
Julius hade kräkts.
Det var bara att kasta sig in i bilen.
När jag kom dit så var nästan alla fönster öppna och dörren stod på vid gavel, när jag kom in så var det in väldigt äcklig odör där inne.
Då hade han på de 10 min det tog för mig att åka dit spytt 2 gånger till.
Stackarn.
Kan kom mot mig med sin filt och napp så blek i ansiktet.
.
När vi kom hem så spydde han igen.
Så här höll det på till kl 2 på natten.!!!!
Han kunde inte behålla någonting.
Jag försökte få i honom vätskeersättning men det var ingen hit.
så han fick vatten, pärondricka och då bara svepte han för att han var så törstig men som sagt, det kom upp igen.
Men jag lät honom dricka för då hade han iallafall något att spy upp.
.
Han var så duktig, han stod böjd över en hink varje gång han spydde... Han kom ju alltid på det lite försent så vi har fått tvätta.
.
Vi bäddade upp till honom i vardagsrummet på en madrass så att inget skulle komma i sängen.
Så jag och Linus löste av varandra på natten så att det alltid var en med honom.
Man sov inte så tungt eftersom så fort man hörde ett ljud från honom så var man beredd att ta honom till hinken
Så nu är alla sängkläder och kläder tvättade. Alla nappar är kokade...
Nu hoppas vi att det är klart för den här gången och att vi slipper få det.
.
Han är fortfarande inte så stor i maten men vi tar det lite lungt med blåbärssoppa, yoghurt och smörgåsrån.
Nu ligger vi i soffan, Julius, Jag Selma, Sigge och Smulan.
Väldigt mysigt.

Kommentarer
Postat av: Linda H

Krya på er! Kram

2011-02-04 @ 19:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0