Sjuk igen

Nu har Julius varit sjuk sedan i fredags.
Det blrjade med hög feber på nätterna och sen kom hostan...
Och den är kvar.
Han hostar inte så mycket på nätterna längre men så fort han leker lite fartig så kommer hostan och han måste sitta ett tag.
Så är han sjukt grinig!!!
Det är så mycket fighter här hemma just nu och jag håller på att bli tokig!
Han kan inte göra någonting utan att han säger NEJ och vägrar hjälpa till.
Ta av sig pyjamas, byta blöja, klä på sig, borta håret, borsta tänderna, sätta på sig ytterkläder, sätta sig i bilen, hoppa ur bilen, ta av sig ytterkläder, åka hem.
Ja ni förstår kanske. Vid varje sådant här tillfälle så blir det bråk och gråt.
I tisdags när han skulle till mamma så fick han åka utan strumpor och i pyjamas.
Idag ställde jag ut honom utan strumpor... Då gick det snabbt sen och det kanske inte är så konstigt att han aldrig blir frisk...
Det hände en sån här situation när vi var och handlade en film till honom. Han ville inte sätta sig ordentligt i bilstolen. Han skrek och jag försökte trycka dit honom men han spännde sig och skrek så mycket så det gick inte... Jag fick vänta ut honom.
Så här slutade det...
Vann jag eller han?
Nu siver han som en stock i sängen och jag hoppas han gör det ett tag till...
Jag ska försöka storstäda oxå så att det är fint till helgen...

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja Tessan jag kan inte annat än att skratta.

Visst blir man tokig, två års trotsen är inte att leka med. Kram på dej!

2011-02-24 @ 14:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0