Invigd i gympavärlden

Igår brjade Julle på gympa!!
Och det var en glad och stolt mamma som åkte från Sunnerstaskolan vidare till de stora gymnasterna på Fyrishov.
Vi var ju på Funkykidz i höstas och det fastnade han inte för över huvudtaget. Han ville inte göra något och bara sitta i mitt knä.
Så jag var lite orolig för det här + att han alltid varit med mig i C-hallen och det är lite skillnad att bara vara i en gympasall jämfört med det.
Så pratade han om sin gympatjej Lisa hela tiden så han trodde nog att hon skulle vara där men så var inte fallet.
Julles älskade gympatjejer
Men jag hade inte behövt oroa mig.
Christina som är ledare är superduktig. hon gick runt och pratade med alla barn innan och Julius snackade på som tusan och leendet var uppe vid öronen hela tiden.
På samlingen så frågade Christina om Julius Jonsson var där. " Här är jag" sa han högt och räckte upp armen.
När uppvärmigsdansen var så kunde jag lugnt sätt amig på en bänk och titta på.
Vi får även titta på en gång till men sen så är vi hänvisade till omklädningsrummet...
En gammal bild på sötnosen Hösten 2010
.
Men han tyckte det varså kul  med redskapsbanan. Han stod och hoppade i ledet och väntade på sin tur. Han gick balansgåg, kröp i en tunnel, hopade i ringar, hägde i räck, kullerbyttor, kastade ärtpåsar, klättrade i ribbstol och hoppade från en plint.
Kändes trist att jag skulle gå och inte se hela tiden det var dags att åka till C-hallen.
.
Fast det är ju verkligen inte trist att träna tjejerna just nu. De är så taggade och kör på som tusan.
Det här kan bli ett bra gympa år. Hoppas verkligen jag kan vara med hela våren och att jagitnefår för ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0