Tillbaka till vardagen

Efter tre veckor ledigt eller sjukdom ska jag kanske säga så är vi tillbaka i vardagen med jobb och förskola.
Julle längtade väldigt mycket till Kojan och sina kompisar, speciellt Alice.
.
Men vi hann göra lite kul på helgen innan.
Julius har länge pratat om att han vill åka skridskor så när Linus en dag kom hem med ett par skridskor har jag sett honom så glad! Han stod och studsade och skrek JIPPI och ville ut och åka direkt.
Men vi väntade till på lördagen.
Vi packade mackor och varm choklad och drog ner till studenternas. Vi var inte ensamma där kan jag säga.
Men han åkte en kvart kanske, eller hängde på Linus.
Han tyckte det var kul men efter en stund ville han ta av sig skridskorna. Då trodde jag aldrig att han ville åka mer.
Han och Linus gick till en snöhög och lekte och jag satt på en filt och drack choklad.
Sen när vi var påväg till bilen för att åka hem så sa han att han ville åka mer skridskor. Så det var bara att sätta på dem igen och åka en liten stund till.
Idag har vi varit på kalas hos Julius kompis Alice. Det var verkligen trevligt med ett kvällkalas.
I morgon ska vi åka skridskor igen om vädret är okej... Och jag ska träna tjejerna från 11 och sen ska vi äntligen få träffa Astrid och Klara.
Nu ska jag fortsätta titta på filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0