han har blivit en tjockis

Var till BVC idag för vägning och mätning. Han hade gått upp 400g på en vecka!!! Det låter mycket tycker jag, så nu väger han 4550. Fast det är inte så konstigt eftersom han äter som han gör.
Tror inte att han är hungrig jämt utan har ett sjukt snuttbehov, så vi ska få honom att äta mer sällan och använda fingret eller napp för att stilla behovet, för han somnar direkt när han får snutta på något.
Är ju emot nappen så här tidigt men har han den bara en liten stund så kanske det går bra. 'Vi gör ett försök.

Fick lära mig hur vi ska massera hans mage som vi ska göra morgon och kväll för att få igång magen... "vattenfall, sol och halvmåne". haha, de är ju för roliga de där barnmorskorna. 
Fick även Mminifom som vi ska ge honom 5 min innan amning för att det inte ska bli för mycket luft i magen. Nu hoppas vi att det blir bättre, även om vi inte har så stora problem.

I natt var första gången vi inte fick tyst på honom... han vaknade 4, vi åt, eller han åt, sen satte magknipen igång. Han skriker inte utan han gnyr och tar i så han blir alldeles röd i ansiktet. När jag försökt få honom att somna i två timmar så kom Linus upp och bytte av mig så jag fick sova en stund. Det var min räddning för att jag skulle klara av den här dagen.
När jag kom upp låg de och sov i soffan.

Nu sover han så nu ska jag passa på att diska och plocka undan här hemma. Otroligt att det kan bli så stökigt fast man knappt gör något.




Kommentarer
Postat av: maya

han är väl för gosig lilla plutten :P

2009-04-07 @ 19:56:21
Postat av: Monica

Hej Tessan!

Ett stort grattis till dig och Linus för att ni har fått en så fin liten pojke. Julius är ett jättefint namn också, det ser ut att passa honom :) Roligt med bloggen så man kan se lite bilder också. Sköt om er alla! Kramar från Stockholm

/Monica

2009-04-09 @ 10:44:31
URL: http://monica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0