Vardag?

Nu har vi kommit in i en vardag även om den ena dagen inte blir den andra lik med rutiner och sånt. Men det kommer med tiden har jag förstått.
Ena dagen äter han en gång i timmen och den andra dagen var tredje sen tillbaka till en gång i timmen igen... i går var han vaken nästan hela dagen och har sovit otroligt bra i natt men vi var upp och åt kl 3 och 6 men han ligger fortfarande och sover och klockan är 8.30... Han lär vakna snart, hoppas jag.

Dagarna om varit har det varit minst ett besök varje kväll. Har varit trevligt men det ska bli skönt den kvällen det bara kommer att vara jag, Linus och Julius.
Ikväll ska jag hälsa på gympatjejerna vid 17 och det ska bli så kul att träffa dem igen. 

Vi hade sköterskan från MVC här på besök i måndags och det var den värsta hönsmamman jag träffat på. Hon pratade bebisspråk och bara sa hur söt han var hela tiden... Man vill ha någon som är konkret och som man kan få vettiga svar av men den här var så virrig så man fick påminna om att hon skulle komma med information istället för att bara titta på honom.
Ja han hade iallfall gått upp sina gram och kommit upp till födelsevikten igen och det var ju bra... Men som han äter kommer han bli en boll inom kort.

.
Mys på pappas mage


Första badet


power nap


Första skorna.
Tack för presenten, Julia, Linnea, Kickan, Sara, Parke och Linn


Får bli fler bilder någon annan dag. Nu ska vi försöka komma igång här hemma och ta oss ut på en promenad





 

Kommentarer
Postat av: annelie

sååååå fin han är, urgullig!! Väldigt avundsjuk på dig/er är jag!! Ha det så bra!! Kram

2009-04-01 @ 12:40:51
Postat av: Fredrika Mohlén

Hej Tessan! Jag följer din blogg och tycker den är kul att läsa, va duktig du är på att skriva! Det där med barnmorskorna, bara att vänja sig och det bästa är att lita på sig själv och lära känna sitt eget barn så brukar det gå bra. Det är sällan man får konkreta svar från BVC enligt min erfarenhet. Jag ville bara säga att han är sjukt söt. väldigt lik mor sin så det är ju inte så konstigt att han är söt! Ta vara på tiden, Kram Fredrika.

2009-04-01 @ 15:40:52
Postat av: Fredrika Mohlén

Hej Tessan! Jag följer din blogg och tycker den är kul att läsa, va duktig du är på att skriva! Det där med barnmorskorna, bara att vänja sig och det bästa är att lita på sig själv och lära känna sitt eget barn så brukar det gå bra. Det är sällan man får konkreta svar från BVC enligt min erfarenhet. Jag ville bara säga att han är sjukt söt. väldigt lik mor sin så det är ju inte så konstigt att han är söt! Ta vara på tiden, Kram Fredrika.

2009-04-01 @ 15:41:10
Postat av: Frida Johnsson

Super kul att läsa allt du skriver! Han är verkligen såååååååååååååååååååååå söt;) puss puss

2009-04-01 @ 16:12:59
Postat av: kusin sandra

Jag stämmer in i skaran - han är hur fin som helst!

2009-04-01 @ 16:22:32
Postat av: Anna Löfstrand

Så fina å mysiga bilder! Det där med bvc tanten tycker jag inte du ska acceptera. Byt! Jag har en underbar kvinna som jag litar på till 100 % å som jag kan ringa om allt!

Cooola skor! ser dock ut å va lite stora;-)

Många kramar!

2009-04-01 @ 19:33:16
Postat av: Jenny Si

Vad söt han är! Och vad lugn han var vid första badet! Esther var väldigt lugn som bebis, sov typ hela tiden, men vid första badet skrek hon jättemycket. :) Kanske kan ses lite längre fram? I vårsolen i stadsparken. Kram

2009-04-01 @ 20:57:09
Postat av: Lena

Otroligt söt liten pojke ni fått!

Visst är han väldigt lik dig?!

Sköt om er!

Kram!

2009-04-02 @ 09:33:14
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Lovisa.

Han är söötast ju. <3

Och han är jättelik dej. :D

2009-04-03 @ 14:12:13
Postat av: maya

HAN ÄR JU SÅ SJUUUUUUUUKT SÖÖÖT!

2009-04-07 @ 20:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0