Helgen

Ja det har hänt mycket och väldigt lite den här helgen.
Som sagt... Vi har Mössinvasion i vårt hus. det har varit helt galet och jag undrar hur många ungar en musmamma kan få. För vi tror att den första musen som dog var mamman i familjen för sen dök det bar ungar upp som var helt förvirrade. 
Första dygnet fångades 9 möss in, 7 av Sigge och 2 i fällan. Man satt på helspänn och Sigge var helt stissig och kunde inte slappna av över huvudtaget. Så totalt sen i onsdags har det blivit 14 möss... som vi vet. Sen har Sigge varit själv i ett dygn och maten var inte uppäten så han kan ha fått i sig massor.

i lördags stack L till Malung och jag vågade inte gå sova själv hemma så  jag åkte till mamma och pappa och sov i Björklinge.
När jag kom ut så hade mamma varit i farten med symaskinen och stickorna igen. Hon är ju helt fantastisk.


Här har hon sytt en fin dress och L är väldigt nöjd med färgerna.  stl. 62


Här har hon stickat små sockor som ska sitta kvar på fötterna. De är så söta.


Här är en dress med mössa i fleece. (hur det nu stavas)


Sist men inte minst en sparkdräkt i en check turkos färg


Fick tacos och vi tittade på melodifestivalen.
Efterr det så plockade mamma fram ett fotbad med inbyggt massagesystem som jag fick stoppa ner fötterna i. Sen filade hon dem och smörjde in dem med feta krämer. Helt fantastiskt skönt. Kia, blev du avundsjuk nu?
Jag har nämligen lite svårt att nå mina fötter nu, bebben trycker på för mycket så en bakåt lutad position är den bästa.

De senaste magbilderna.. v.38



Ganska nyvaken så kolla in frissen. haha, snygg och magen är gigantisk.

Ja vad hände mer i helgen. Jo L kom hem med rosor i helgen, vi firar inte alla hjärtans dag men han tyckte jag var värd lite rosor. Jag blev så glad så jag började gråta... Det är mycket roligare att få något när man inte alls förväntar sig det. Puss puss


Sen fixade vi här hemma med att förbereda nedkomsten med säng, skötbord, badbalja och de där blöjorna... Fixade plats i byrån till alla kläder.

Igår vurpade L i sista backen i sitt lopp och gjorde illa axeln. När han kom hem så tog han av sig tröjan och då såg det riktigt konstigt ut, axeln satt inte riktigt där den skulle. 
Vi åkte in till akuten och är satt vi till kl 03.45 i natt. Den var ur led och nu kanske det inte blir något vasalopp. Stackarn, han som verkligen har kämpat för det här. Men vi har inte gett upp, i morgon ska han till Idrottskadecentrum och de brukar göra underverk.


Lite mycket info på en gång...
Ska bli bättre på att uppdatera nu när jag hittat sladden till kameran.

Ha det gott 



Kommentarer
Postat av: Stefan Larsson

Oj vad glad jag blev när jag kikade in här och fick se dig stor och härlig om magen! Grattis!

Gud var roligt!

Det ser inte ut som att det e så långt kvar nu? Så snart har ni kanske inte bara musbarn i huset ;)

kram och hälsa alla!

2009-02-16 @ 16:14:52
URL: http://www.metrobloggen.se/stefanlarsson
Postat av: Anonym

:)

Du känner mig så väl! När jag läste om din fotbehandling så ryste jag i hela kroppen.... Inte av välbehag dock....



Trist med Linus axel, jag hoppas verkligen att det känns bättre snart!



Ta hand om er, hoppas att vi ses på fredag, grön & skön!!!



Kramkram Kia

2009-02-16 @ 17:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0