Semledagen

Var för är det så att folk måste berätta om läskiga och svåra förlossningar när man själv närmar sig den dagen?
Var på fest i fredags med jobbet och alla frågade när jag skulle ha. När jag berättade att det bara var två veckor kvar så frågade de självklart om jag började bli nervös inför förlossningen.
Jag sa att jag kände mig ganska lugn men att det kom upp lite rädsla då och då.  Då började de berätta om hur hemskt det hade varit för dem, sina kompisar och släktingarna. Vad som hänt med barnet, den fick en CP-skada, den föddes med Down Syndrom fast de hade gjort de och de testerna innan. Hon sprack, hon förlorade massa blod. 
Jag förstår inte riktigt hur de tänker när de gör så när man ska föda ett barn för första gången
Är det för att jag ska vara beredd på vad som ska hända? Men då kan man fråga sig om det är deras uppgift att förbereda mig på det? Och varför ska de förbereda mig för det på en fest?!
Men så var det hela kvällen var jag än satte mig. 
Inte så konstigt att samtalsämnet blir barn när man kommer till en fest med en mage som är hur stor som helst. Men jag tycker man kan tänka lite på vad man säger. För självklart är en först föderska nervös för förlossningen…

Har jag fel?

Idag ska jag försöka var mer aktiv... Ska iallafall få i mig en semla!!!!

Jag har packat den sk BB väskan. Kändes konstigt att man förbereder sig på det som man väntat på i 9 månader. 
Vi ska upp till Sälen på torsdag och då måste vi ta med oss allt ifall det kommer när vi är där uppe och måste åka till Mora lasarett.

Ät många semlor idag för det ska jag.



Kommentarer
Postat av: Moster Eva

Håller med dig, konstigt att folk inte tänker sig för lite bättre. Kanske stänger av hjärnan och låter munnen gå? Jag ska också äta semla, mums!

2009-02-24 @ 11:20:49
Postat av: Mamsen

Stäng öronen för sånt skitprat. Det kommer att gå jättebra för dej gumsan. Tänk på vad fort du själv kom ut till världen, vi får hoppas att det är ärftligt. Jag ska nog inte äta nå`n semla. Puss o Kram

2009-02-24 @ 14:35:34
Postat av: Jenny Si ;)

håller med dom ovan, så säger man ju bara inte.

jag kan berätta att jag har jättebra minnen från min förlossning. ser nästan fram emot nästa, för det är en fantastisk upplevelse. tyckte faktiskt inte det gjorde så fruktansvärt ont. värken varar ju knappt en minut å sen får man vila igen.du kommer klara det galant!

hi,hi tänk om du föder i mora i helgen, vi åker oxå dit på tor. stor kram!

2009-02-24 @ 18:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0