SÖMN

Nu har det ordnat upp sig med sömnen igen. Han somnar vid 20, tidigare än vanligt, sover till 3-4 och sen vaknar han 7... Det är lite för tidigt tycker jag men han sover iallfall och det är inget gråt. Det gäller bara att man själv lägger sig tidigare.
Linus sliter fortfarande med huset hela kvällar och går upp 6.30 för att förbereda och fixa. Fattar inte hur han orkar men han har ju inget val för det måste fixas. Önskar bara att jag kunde hjälpa till mer.
I kväll ska jag på Moneybrother på Katalin, det är en födelsedags present från Katrine. Men först måste jag ta träningen för ingen annan kunde komma i kväll. Julle får antingen följa med eller vara hos Katrine. Hon hade massor att göra på jobbet så hon kanske inte kunde hinna hem i tid men det går ingen nöd på Julius av att vara med på träningen.
Det är bara det att jag vill inte att han ska följa med så mycket, han ska inte behöva växa upp i hallen. Linus är i Sthlm på möte och kommer och hämtar honom så fort han kommer till stan.
Nu måste jag sänka ner bädden i Julius spjälsäng eftersom han börjar resa sig i den, Tänkte göra något INNAN olyckan har skett för en gång skull. 
Har jag berättat att han kryper nu, förr tog han sig fram som en säl men nu kryper han med armarna oxå. Nu är det inte en lugn stund här hemma, ständig bevakning men samtidigt är det riktigt kul.
Sitter även vid bokhyllan och plockar ut saker så man får se till att det inte ligger några småsaker i de hyllorna  han kommer åt.
Igår på Sångleken i kyrkan klappade han händerna och fattade att han skulle slå på trumman.
På babysimmet så gör vi en övning när vi säger "Nu kommer det vatten" Så häller vi vatten över huvudet på barnet och i måndags när vi sa det så blundade han direkt och höll andan. Helt sjukt att de fattar så snabbt vad det är de ska göra.
Man ska även hålla honom över armen och lägga en leksak framför honom. Så fort han sparkar så ska man gå framåt och när han slutar ska man stå still. För att de ska lära sig att man kommer framåt när man sparkar. Nu när han hamnar i det greppet så sparkar han som en ropeller.
Jag, och vet verkar som Julius oxå gillar babysimmet så vi fortsätter på nästa kurs, Sjöstjärnan.
Här är det mys med bästa kompisen Sigge
Nu ska jag fixa här hemma sen ska vi ta en promenad till stan i det fina vädret.

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh, vi vill snart träffa er allihopa (även Sigge). Kram

2009-09-30 @ 17:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0