Hoppas hoppas

Ja den som skrev inlägget om att man kanske inte ska ha besök när någon är sjuk. Och jag kan väl inget annat att hålla med den personen, som jag inte vet vem det är för att den bestämde sig för att vara anonym. Men den personen vet kanske inte om vår situation...
Vi styr inte riktigt över när det blir besök eftersom vi inte bor hemma.
Sen skulle besöket komma kl 19.30 och då sover sjuklingen.
Han var lite bättre i går men fortfarande feber och hostan hade blivit värre.
Han hade sovit mer under natten oxå och det var skönt för alla som sov i rummet.
Jag ringde vårdcentralen och fick prata med en väldigt otrevlig sköterska. Hon tyckte bara att jag var jobbig som ville ta dit mitt barn som hade haft hög feber i 4 dygn?!
Jag fick tjata mig till en tid. Då sa hon, Jaja Du känner ju ditt barn bäst. Kärring. haha
Men han var så pigg mitt på dagen så jag avbokade tiden...
Det var väldigt dumt.
För på kvällen fick han feber igen och hostan... Usch. Han hostade och hostade. Det kom upp en massa slem men han svalde bara och hostade ännu mera. Det pep i luftrören när han andades.
Gav honom Mollipect men jag tyckte bara att blev värre.
När vi väl gav honom Alvedon så somnade han som en stock och sov hela natten.
Så idag så fick jag en ny tid hos läkaren och jag avbokade den inte även om han var mycket piggare idag.
Han har inte haft så mycket feber idag, strax över 38 men han är sig själv och skrattade och knallade runt och skrek Ita (Isa)
Han läser tidningen tillsammans med Isa
.
Han fick göra ett stick i fingret och det visade sig inte vara någonting konstigt, något höjd sänkan men ingen fara. Han fick bricanyl och läkaren skulle ringa tillbaka på torsdag och se hur han mådde.
.
Innan vi åkte till läkaren var vi i huset och väntade på isoleringsbolaget som skulle isolera det sista. De skulle komma någon gång efter lunch?!
Jag och Julius var där från kl 12. Och vi hittade hans kartong med alla leksaker från Namnfesten så vi hade väldigt kul.
Han var väldigt nyfiken på vad Jocke (kaklaren) gjorde så han stod utanför toaletten och snackade.
Tapeten i köket har kommit upp och det blev verkligen bra. Gillar tapeten jättemycket. Jag ska ta bilder i morgon.
14.30 kom isoleringsgubbarna och då stack vi upp till vårdcentralen.
.
Sen har vi varit en snabbis till träningen för att sätta igång tjejerna innan de andra tränarna skulle komma för de var sena.
Nu på kvällen har han inte haft någon feber och han har varit precis som vanligt. Nu hoppas jag att sömnen oxå blir som vanligt.
.
Berättade jag att det varit möss i garaget, bland alla kläder vi haft där...
Så nu har vi tagit hit allt så vi ska tvätta allt i morgon.
Vi har tvättid 7.00-17.00. Så det blir att titta på skidskyttet nu och sen hoppa isäng.
Vet inte när Linus kommer hem, han är i huset och fixar det sista med vattnet och värmen... Det börjar närma sig och jag börjar tro att vi flyttar in till helgen.
Hoppas hoppas

Kommentarer
Postat av: Eva

Håller tummarna för er, tycker det är dags att ni får lite flyt nu. Kram från moster

2010-02-17 @ 10:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0