Myskväll

Underbar fredag.
Kom hem till en strålande Julius, Linus med men han rusade inte fram till hallen och kramade mig.
.
Jag gjorde lite mat till Julius och Limpan stack och storhandlade.
Efter maten så satte vi och och kollade på Bollibompa.
Just på fredagar har de ett program som heter Hemliga klubben och en tant som heter Tant Lyckra, och Julius tycker hon ör så läskig, varje gång hon dyker upp i bild så börjar han gråta och skrika nej, nej.
Så jag satte mig i knät med honom.
Det gick ganska bra men efter ett tag så fick vi byta kanal.
Tant Lyckra.
.
Undrar vad det är med henne som han tycker är så otäck.
Hon är ser ju inte så speciellt snäll ut men det är inget annat han har reagerat så här på...
.
Julius språk...
Det är ju inte så mycket språk och jag undrar när han ska börja prata.
Han låter mest.
Frågar man om han kan säga tex bil, häst, får mm så låter han som det man frågar...
Alltså frågar man om han kan säga Bil så brummar han. haha
Någon gång så lär han väl börja prata.
Även om det är när han är 3.
Men det skulle underlätta en del.
.
Han har förresten lärt sig ett nytt ord... eller ja vi säger nog det.
Äpple, han säger Pläääoch tungan hänger ut  på äää precis som man säger bläää.
Han älskar att vi går till äppelträdet, tar oss ett äpple och sätter oss på "äppelstenen"
.
Julius somnade kl 20 och då hade Linus passat på att lagat mat och dukat upp i köket.
Det blev Pasta med vitlökssås och ungsbakad lax.
Vitt vin.
Men det blev inte att vi åt i köket...
Det var ju Idol. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0