Rätt Namn?

Sov ganska rassligt inatt och låg då och funderade på namnen vi valt på bebisen.
Jag har alltid tyckt det varit svårt att hitta ett fint killnamn. (Ni vet, som tjej har mannog pratat om namn på besiar hanska länge). Samtidigt har man haft många förslag på tjejnamn...
Så när jag och L pratade om namn så sa vi att han fick komma på ett killnamn och jag ett tjejenamn men vi skulle självklart vara överens om namnen.
L kom med förslaget Julius Cesar... Så det började som ett skämt men sen kom vi fram till att båda två gillade Julius eller det tog lite längre tid för mig.
Vi gillade båda Lucas men när man tittade i tidningarna så fick alla killar heta Lucas så då valde vi bort det.
Så vi bestämde oss för Julius.
Vissa dagar vill jag inte att han ska heta Julius men vissa dagar tycker jag det passar perfekt när man tänker på hur han förmodligen blir men tanke på våra gener. Ett riktigt busfrö.
Det är som att jag inte riktigt står för det men samtidigt gör det. Konsigt.
Flicknamn var inga problem alls, Alice, Agnes, Astrid eller Linnea valde vi mellan. Det blev Alice.. Men även där har jag börjat tvivla. Fast jag tycker Alice är jättefint kan jag tycka att det är för mesigt vissa dagar.
Tänk om barnet inte alls passar med sina namn så har vi redan låst oss vid de här namnen.
Hm... Klurigt, jag kanske inte ska gå hemma och fundera så mycket det blir bara snurrigt i huvudet.
Nu ska jag laga mat för jag ska iväg och träna tjejerna
He
I Thailand i November Julius

Och Alice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0