Middag på altanen

Har haft middag idag på vår nya altan, den är inte riktigt klar men så pass så vi kunde duka upp iallafall.
Killarna har verkligen jobbat från kl 8 och vid 17 kunde de hoppa in i duschen och sitta och hänga på altanen med en kall öl.
Det som ska göras nu är det lilla som är kvar att tralla, staket runt det ni ser.
Sen ska jag måla klart huset...
.
Vad gjorde Jag och Julius då?
Vi har mest tittat på och jag har tampats med odjuret.
Ja han är fortfarande ett odjur.
Jag började med en ny taktik i dag.
Det tar så mycket energi att vara arg och eftersom det inte verkar bli bättre för att jag blir arg så tänkte jag vara tålmodig...
Det började bra och jag bara sa ca 100 gånger lugnt, Kasta inte sakerna på golvet, stoppa maten i munnen i stället, slå inte mamma för det gör ont, kramas istället, Sparka inte på Selma...
När glaset kastats ner från gplvet en tredje gång och sopptallriken flög i golvet så var mitt tålamod slut...
Då blev jag arg, tog ner honom från bordet och satte honom på golvet...
Och då ramlade han bakåt och slog i huvudet...
Typiskt.
Sen tyckte jag det var bättre på eftermiddagen, Robin och Jennie, Eva och Kai var här och lekte med honom lite. Jag vet inte om det var det som behövdes.
Nu är Limpan ute med grabbarna och jag ska hoppa isäng.

Kommentarer
Postat av: Stina

Ser underbart ut... Många fina kvällar med god mat och dryck. Kram

2010-08-03 @ 11:28:28
Postat av: Stina

Ser underbart ut... Många fina kvällar med god mat och dryck. Kram

2010-08-03 @ 11:29:38
Postat av: Lisa

Å va fint ni har det! Härligt med så stor altan! Vi ses imorgon kväll, kram kram :)

2010-08-05 @ 15:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0