Lite pyssel

Igår var en fullspäckad dag men inte en sån där stressig jobbig dag utan bara en full dag med aktiviteter.
.
Vi började med att gå en promenad till kyrkan då vi hade musiklek.
Jag vet inte om jag berättat om vad vi gör där.
Men Annika som är sångfröken sjunger massa roliga sånger och ramsor. Inta alls de vanliga utan massa olika. det gäller bara att komma ihåg dem. Man sjunger varje sång massor av gånger och då sitter de men så fort man vill sjunga dem hemma så är de som bortblåsta.
Jag kanske ska ta med mig en inspelningsmaskin så jag får alla sånger med mig hem... Eller kanske inte alla. ;)
Men barnen får alltid spela något instrument.
Det kan vara allt från olika slags trummor, regnrör, ägg, maraccas och bjällror.
Mysigt men det blir snart slut med det när man börjar jobba.
.
Sen gick vi ett gäng som vanligt upp till G:a Posten och käkade lunch. Men det var en sak som inte var som vanligt den här gången!
Julius sov under den tiden jag käkade så jag kunde äta i lugn och ro. Har aldrig hänt och det var så skönt.
Han vaknade efter en timme och då fick han sina 4 pannkakor och började leka med sina kompisar + sina pensionärer?!
det sitter alltid ett gäng pensionärer där och han är alltid där och flirtat och söker uppmärksamhet...
Som vanligt.
Jag känner igen mig så mycket i Julius just med det där uppmärksamhets beteendet.
Han är precis som mig där...
.
Vi tog en snabb promenad hem och hämtade plånboken och tog bussen in till stan för att möta upp Linus.
Vi gick till Myrra för att beställa vitrinskåpet men vi ska kolla lite i deras katalog och se om vi vill ha något mer för det är så lång leveranstid...
Sen tog vi bilen till årets kaosställe.
MediaMarkt.
De hade öppning idag och de sålde ut tv-apparater väldigt billigt.
Det var helt galet!
Det tog ett tag innan man kom in och där inne kom folk med vagnar fullastade med tv-apparater.
Så vi slog till på en LED-tv. Har absolut ingen aning om vad en LED-tv är men det ska tydligen vara bra.
Åkte sen vidare till Beijer och köpte handtag till innerdörrarna.
Till Ikea och åt middag vi passade på att köpa våra barstolar som vi vill ha i köket.
Sen åkte vi hem.
Lekte lite med Julius innan han somnade och då började vi montera handtagen.
Min morbror kom förbi och det var nog bra det, annars hade det nog inte gått.
.
Linus och Tommy fixade med handtagen och jag monterade stolarna.
Sen så satte vi även upp handtagen på köksluckorna.
Vi var otroligt metodiska. Gjorde en sak i taget, kontrollerade en gång för mycket att vi gjorde rätt.
.
Ska det var något speciellt kanske ni tänker nu...
För oss är det väldigt speciellt. haha
Vi ska alltid göra allt så fort, mäter lite snabbt och tycker att det verkar okej, borrar allt och sen märker vi att vi gjort allt helt galet.
Men inte den här gången.
Det finns kanske hopp för oss oxå.

Kommentarer
Postat av: Eva

Snyggt!

2010-03-26 @ 14:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0