Smulan är död

En sak jag glömt att skriva om är Smulan är död.
Förra måndagen så ringde vår granne och sa att en man hade kommit till dem och sagt att han kört på Smulan och att hon var död...
Nu har vi ingen katt kvar, dumma väg.
.
Julle går ju fortfarande ute och ropar efter Sigge jag tror att det är för honom tog vi ju bara bort utan att säga något till honom. Vi tänkte att han inte förstår något iallafall... Vi hade kanske fel.
.
Så jag tänkte att vi kanske skulle gå och titta på henne tillsammans innan vi stoppade henne i en låda.
Jag ringde granne och frågade om hon låg fint så hon inte såg trasig ut eller så men hon var fin sa hon.
Så efter att jag hämtat honom på Kojan så berättade jag att vi skulle titta på Smulan för att en bil hade kört på henne...
Så gick vi hand i hand tillsammans fram till postlådorna, så låg hon där.
Julius tittade  på henne och satte sig på huk och sa brum och styrde med händerna och sa Smulan (han säger i nte smulan utan har ett annat ord) . Han klappade henne så sa vi hejdå.
Sen skulle jag samla mod och lägga henne i lådan... fy, jag hade jättesvårt för att ta i henne, men när jag väl tog tag i henne så hade hon redan blivit stel.
Det var så otäckt.
Så jag sa till Julius att jag inte ville lägga i henne i lådan.
Då skakade han på huvudet och sa mamma och sa  sen pappa smulan. Som att jag inte behövde det utan pappa skulle fixa.
När Linus kom hem så berättade han direkt att smulan låg där och att en bil hade kört på henne. Nej, mamma, pappa (att jag inte ville lägga honom i lådan utan att han skulle fixa)
Gullungen
Dagen efter så hade han berättat på samlingen vad som hänt för alla fröknar och barn. Jag hade berättat  för fröknarna hur allt hade gått till så de hjälpte förmodligen till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0